پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

براي تحقق شعار سال بايد موانع حذف و فرصت هاي افزايش توليد ايجاد شوند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران سيداحمد حسيني، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشين آلات تهران در جريان برگزاري اين همايش که به همت هيئت هاي انديشه ورز بسيج تخصصي اصناف با حضور جمعي از مسئولان حوزه اصناف، تعاون و بازرگاني در محل اتاق بازرگاني تهران برگزار شد بياناتي را به شرح ذيل عنوان کرد.

 

مخاطب شعارهاي سال در مرحله اجرا مقامات و مسئولان کشور هستند

معمولا طراحي و تعيين شعارهاي ملي مثل شعار سال نماد توجه به مهمترين نياز جامعه است. مخاطب اين شعارها در مرحله اجرا مقامات و مسئولان کشور هستند. وقتي به شعار امسال و به منطوق همزمان آن نگاه مي کنيم در مي يابيم تورم به عنوان يک چالش و معضل اقتصادي وارد مرحله اي شده است که ابعاد سياسي و اجتماعي آن حجم بزرگتري از ابعاد اقتصادي اش پيدا کرده است.

جاي تعجب است که چرا چنين جلسه اي آغاز سال تشکيل نشد و جاي خوشحالي دارد که بالاخره بدنه بزرگ و گسترده بخش خصوصي يعني اصناف هم در تشکيل اين جلسات ديده شدند. برگزارکنندگان جلسات همانديشي بخش خصوصي معمولا اصناف را که حدود يک سوم جمعيت کل کشور را تشکيل مي دهند فراموش مي کنند که اين فراموش کردن ها تاوان بزرگي هم دارد..

استفاده نکردن از ظرفيت هاي بزرگ اصناف توجيه پذير نيست و تاوان دارد

در کدام بخش توليدي يا خدماتي فعالان صنوف مختلف حضور ندارند؟ آيا توليد ناخالص ملي که توسط اصناف ايجاد مي شود هرگز به درستي محاسبه و اعلام شده است؟ اصناف بدنه اصلي، پرتحرک و با کمال تاسف مغفول اقتصاد بيمار کشور هستند. شما اگر به اصناف توجه نکنيد خودتان را از يک ظرفيت بزرگ کارشناسي محروم کرده ايد. کدام امر سياسي، اقتصادي يا اجتماعي بدون همراهي مردم و اصناف موفق خواهد بود؟.

من نمي دانم و نمي توانم درک کنم چرا خانواده ۳۰ ميليون و اندي اصناف ناديده گرفته مي شوند. استفاده نکردن از ظرفيت هاي بزرگ اصناف توجيه پذير نيست. همين اصناف و بازاريان در جريان پيروزي انقلاب، جنگ و تحريم ها بهترين همراه و ياور کشور بوده و هستند. وقتي صحبت از مهار تورم و رشد توليد مي شود مهمترين عامل موفقيت مشارکت مردمي است.

سرمايه هاي اصناف آماده ورود به توليد کالا و خدمات به شرط نبود موانع هستند

شما هر چقدر از سرمايه زيرزميني کشور که ثروت بين نسلي است هزينه کنيد، نمي توانيد بدون همراهي و اعتماد متقابل با مردم به جايي برسيد.

کشور در شرايط سختي است و اين قابل انکار نيست. پس بايد به همه داشته هايمان توجه کنيم. کشور با فداکاري و دلسوزي ۵درصد از افراد جامعه از بحران خارج نمي شود؛ ولي با مشارکت ۹۵ درصدي مردم هر کاري به نتيجه مي رسد.

امروز فداکاري لازم نيست؛ هوشمندي و انصاف داشته باشيم موفق مي شويم. سرمايه هاي اصناف آماده ورود به توليد کالا و خدمات به شرط نبود موانع هستند. شما بايد براي تحقق شعار سال اول؛ موانع را حذف کنيد. مردم مايلند مفيد باشند و به کشور و هموطنان خودشان خدمت کنند و هرگز هم از صحنه خارج نخواهند شد. اگر مانع تراشي نشود همه چيز درست خواهد شد. حذف موانع و سخت نکردن امور، جلوگيري از پيچيده شدن کارها اولين گام است.

مردم انتظار دارند از مجموعه حاکميت صداي واحد بشنوند

مردم انتظار دارند از مجموعه حاکميت صداي واحد بشنوند. بخشي نگري که گريبانگير دستگاه هاي اجرايي و غير اجرايي کشور شده است کابوسي براي فعاليت هاي عادي مردم است. هر دستگاهي به فکر حل مسائل خودش است. اينکه مي شنويم فلان بانک، سازمان يا وزاتخانه اي به تکالي يا بخشنامه هاي مربوطه عمل نکرده است فاجعه است. چرا؟

بايد براي اجراي قانون به دولتي ها هم فشار آورده شود و گفته شود مديراني که تمکين نمي کنند به دستگاه قضايي معرفي شوند. به نظر مي رسد چاره مشکلات در طرف مردم نيست. الان بحث مصرف بهينه برق مطرح است اما نمي گوييم صرفه جويي جلوگيري از اسراف و تبذير کفايت مي کند. سخنگوي صنعت برق کشور در مصاحبه خود مي گويد بر اساس برخي گزارش هاي رسيده در بعضي از مراکز دولتي وقتي وارد مي شويم احساس سرما مي کنيم. اين را دولت بايد حل کند مردم با شنيدن اين موضوعات متاسف مي شوند.

پس از جلوگيري از مانع تراشي و هدر رفت سرمايه هاي، نوبت ارايه مشوق ها و ايجاد فرصت ها براي افزايش توليد است.

نوشته براي تحقق شعار سال بايد موانع حذف و فرصت هاي افزايش توليد ايجاد شوند اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992