پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=49002

فاطمه نظری، رئيس اتحاديه نانوايان سنتی تهران:
كمك‌ هزينه ارائه شده كفاف هزينه ‌های نانوا‌ها را نمیدهد

رئيس اتحاديه نانوايان سنتي تهران درباره گران‌شدن قيمت نان تأكيد كرد: آرد در اين ‌بين نقش اندكي داشته و عموماً به هزينه‌ هاي جاري نانوايي باز مي‌گردد.

فاطمه نظري، رئيس اتحاديه نانوايان سنتي تهران با اعلام اين كه نرخ برخي استان ها در قالب نوع يك، دو و سه نان اعلام شده است، افزود: نوع سه آزادپز هستند و نوع يك و دو نيز يارانه اي بوده و نرخ آنها داده شده است.

وي افزود: در نوع يك، دو و سه افزايش قيمت داشته ايم و در برخي استان هاي اطراف دنيا نيز طرحي را به صورت پايلوت اجرايي كرديم و قرار است نتيجه آن بررسي شود.

نظري با بيان اين كه كمك هزينه نيز ارائه شده ولي كفاف هزينه هاي نانواها را نمي دهد، گفت: نرخي كه سال ۱۴۰۰در نظر داشتيم مربوط به سال ۹۹ بود و در پايين نرخ نامه نيز نوشته شده ملاك عمل تا زماني خواهد بود كه هزينه ها افزايش پيدا نكند.

رئيس اتحاديه نانوايان سنتي تهران درباره گران شدن قيمت نان اضافه كرد: هزينه ها شامل خميرمايه، خوراك كارگري و دستمزد و بيمه و برق و آب و ماليات مي باشد؛ ولي طرح اجرا شده خوب بوده كه اطلاع رساني اندكي درباره آن صورت گرفته است.

به گفته نظري نانواها از بدو ورود دستگاه كارت خوان ويژه نانوايي، اطلاع درستي درباره كاركرد آن نداشتند.

وي افزود: اثر آرد روي نان ۱۰ تا ۱۲ ميباشد و اگر آرد را رايگان به نانوا بدهند، تأثيري بر روي نرخ نان ندارد. از طرفي تورم هر سال ۱۴۰ درصد است و يارانه نانوا را صرفاً ۴۰ درصد تعيين كردند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992