پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا کمپرس ماشین ضعیف میشود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک،کمپرس ماشین یکی از مهم‌ترین مراحل در روند کاری موتور خودرو است. ما در این محتوا دلایل اصلی ضعیف‌شدن کمپرس، تست و علائم آن را بررسی می‌کنیم. پس همراه خودرو بانک باشید.

 

دلایل ضعیف‌شدن کمپرس اتومبیل

آیا اسم کمپرس موتور تا کنون به گوشتان خورده است؟ در کنار اهمیت وجود کمپرس در اتومبیل برای عملکرد درست آن، احتمال خرابی موتور را نیز به همراه دارد. یکی از مراحل کاری ماشین‌های احتراقی، کمپرس موتور آن است.

چرا کمپرس ماشین ضعیف می‌شود؟ راهکار کاهش یا عدم هماهنگی کمپرس سیلندرها چیست؟ مراحل تست کمپرس ماشین کدام است؟ سؤالات متعددی درباره کمپرس ماشین وجود دارد. در کنار کنترل مشخصات ماشین ساینا تا دنا قبل از خرید، مراقبت‌های بعدی آن نیز در طول عمر و عملکرد درست ماشین موثر است. ما در این محتوا به بررسی کلی کمپرس ماشین و سیر تا پیاز مسائل مربوط به آن می‌پردازیم. پس برای سلامت کامل اتومبیل و کمپرس آن ۵ دقیقه در کنار ما باشید.

 

کمپرس ماشین چیست؟

مراقبت از موتور ماشین به‌عنوان قلب تپنده آن، یک مسئله مهم و حیاتی است. تراکم سوخت و هوا در کاسه احتراق همان کمپرس موتور است. در زمان انجام عملیات در موتور، مقداری روغن از آن خارج می‌شود. نشت این کمپرس در بالای پیستون مشکلات متعددی را برای موتور به‌عنوان مرکز اصلی حرکت و عملکرد خودرو ایجاد می‌کند.

 

وظیفه کمپرس اتومبیل

 

مخلوط‌شدن ترکیبات خودرو در مکان غلط، مشکلات متعدد دیگری مثل خفگی را نیز برای ماشین ایجاد می‌کند. ما در یکی از مقالات خودرو بانک به سؤال چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم پاسخ داده‌ایم. مطالعه این محتوا اطلاعات مفیدی در صورت مواجه با خفگی در اختیارتان قرار می‌دهد. پس با صرف ۴ دقیقه زمان و نوشیدن یک قهوه آن را مطالعه کنید.

 

ضعیف‌شدن رینگ پیستون، اولین دلیل ضعف کمپرس ماشین

یکی از دلایل ضعیف‌شدن کمپرس خودرو، ضعف رینگ پیستون‌های آن است. در واقع این جریان کمپرس ماشین رینگ‌های پیستون را به‌مرورزمان ضعیف‌تر می‌کند. همین ضعف باعث روغن‌سوزی و آسیب به موتور ماشین می‌شود.

 

چرا کمپرس ماشین ضعیف می‌شود؟ ضعف رینگ پیستون

 

ارتباط بین گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی و ضعیف‌شدن کمپرس اتومبیل

جرم‌گرفتگی و حضور رسوبات در لوله‌های روغن، باعث ایجاد یک گرفتگی کوچک در سیستم تخلیه فشار درونی می‌شود. همین مسئله به‌ظاهر ساده باعث ایجاد فشار به ماشین و ضعف در کمپرس آن می‌شود. ارتباط بین قطعات مختلف ماشین و موتور آن موجب بروز مشکلات متعددی می‌شود. برای مثال باتری به کمک دینام انرژی الکتریکی ماشین را تولید می‌کند. به همین خاطر در علائم خرابی دینام ماشین باید باتری و جریان الکتریکی را مورد بررسی قرارداد.

 

ضعیف‌شدن پیستون با قفل‌شدن رینگ‌ها توسط کربن

کربن یکی از موادی است که در ماشین نشت می‌کند. این ماده بعد از نشتی در دور رینگ پیستون رسوب می‌کند. همین عملیات باعث ایجاد اختلال در باز و بسته‌شدن رینگ‌ها می‌شود. به‌این‌ترتیب رینگ پیستون ضعیف شده و کمپرس را با اختلال روبه‌رو می‌کند.

برای جلوگیری از قفل‌شدن رینگ توسط کربن باید از دیکربونایزر و یا اسپری ماکسی فلاش کمک بگیرید. این مواد با جداسازی کربن و رسوبات را از درون محفظه احتراق، رینگ‌ها را آزاد می‌کنند. همین‌طور استفاده از ویتافلاش برای پیشگیری از بروز این مسئله بسیار توصیه می‌شود.

چرا کمپرس ماشین ضعیف می‌شود؟ خروج سوپاپ آب‌بندی به‌عنوان آخرین عامل

یکی از نادرترین دلایل ضعف کمپرس ماشین، وجود مشکل در سوپاپ است. این مسئله آخرین اتفاق ممکن برای ایجاد اختلال در عملکرد کمپرس است. در صورت وجود مشکل در سیلندر و باز شدن آن ایرادات سوپاپ نیز رفع می‌شود؛ به همین خاطر بروز این مسئله و ایجاد اختلال در کمپرس بسیار نادر است. البته بعد از مشاهده این مسئله تعویض سوپاپ‌ها یک امر ناگزیر است.

 

دلایل ضعیف‌شدن کمپرس اتومبیل چیست؟

 

 

اصلی‌ترین نشانه‌های ضعیف‌شدن کمپرس چیست؟

کمپرس ماشین در دوران کندشدن نشانه‌های متفاوتی را از خود بروز می‌دهد. این علائم به شرح زیر است:

• دیر روشن‌شدن موتور

• عدم کارایی درست موتور

• خراب‌شدن سیلندر

• شنیدن صدا در منیفولد ورود و خروج موتور

• افزایش مصرف بنزین

تفاوتی میان زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی یا خارجی وجود ندارد، سلامت قسمت‌های مختلف اتومبیل شرط طول عمر بالا آن است.

 

۵ مرحله اصلی تست کمپرس ماشین را بشناسید

سلامت کمپرس ماشین و عملکرد درست آن یکی از مراحل اصلی نگهداری از خودرو است. بعد از تهیه یک دستگاه کمپرس‌سنج انجام مراحل زیر لازم و ضروری است:

• در گام اول موتور ماشین را گرم کنید

• در مرحله دوم بعد از جداکردن خرطومی هوا از دریچه گاز و سوکت کابل دوبل، شمع‌های آن را باز کنید

• در مرحله سوم پس از گرفتن کلاچ، پدال گاز را تا انتها فشار دهید

• در گام چهارم و با قراردادن جای شمع روی خانه یک استارت بزنید تا نوسان عقربه صفر شود

• در گام پنجم عدد روی کمپرس‌سنج را برای ۴ خانه یادداشت کنید

در ادامه چند سی‌سی روغن را درون خانه‌ شماره یک بریزید و بعد از استارت و توقف نوسانات عدد را یادداشت کنید. همین عملیات را برای ۳ خانه دیگر نیز تکرار کنید. به همین ترتیب برای هر ۴ خانه دو عدد مجزا مشاهده می‌شود.

 

تست کمپرس ماشین

 

اعداد همه خانه‌ها باید تقریباً برابر باشد. در صورت مشاهده اعداد متفاوت باید گشتاور ماشین را سفت کنید. درصورتی‌که عدد اول هر خانه نسبت به عدد دومی همان خانه کمتر باشد، رینگ ضعیف شده است. در صورت جزئی بودن تغییرات ایراد را باید در سوپاپ جستجو کرد.

 

نوشته چرا کمپرس ماشین ضعیف میشود؟ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992