پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیلی از شرکت‌های چینی مستقیم به ایران قطعات خودرو نمی‌دهند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین – علی خسروانی، کارشناس صنعت و بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان کرد: شورای رقابت طبق فرمولی که خودش دارد و براساس صورت‌های مالی خودروسازان قیمت‌گذاری کرده که این قیمت زیر قیمت مدنظر خودروسازان بوده است. وقتی رییس‌جمهور دستوری مبنی بر بازنگری بر قیمت‌ها داد، معلوم بود که مقداری هیجانی و غیرکارشناسی است و طبیعتا شورای رقابت هم بر موضع خود پافشاری کرد.

خسروانی بیان کرد: شورای رقابت اگر دغدغه مردم را دارد باید کاری کند که شرکت‌ها از قیمت‌های مصوب‌اش تمکین کنند. موضوع این است که بعضی شرکت‌ها قیمت‌های شورای رقابت را قبول نداشتند و در دعوت‌نامه‌های ارسالی قیمت‌ها را علی‌الحساب نوشتند.

وی ادامه داد: اگر رییس‌جمهور از قدرت خودش استفاده می‌کند و می‌خواهد کاری انجام دهد، کاری کند که شرکت‌ها از قیمت‌ها تمکین کنند، خودرو عرضه کنند تا قیمت‌ها متعادل‌تر شود. در ۴ ماهه اول امسال شرکت‌های خودروسازی خصوصی حتی ۱۰ درصد مدت مشابه پارسال به دلیل نداشتن قیمت، خودرو تحویل ندادند.

کارشناس صنعت و بازار خودرو افزود: به هر حال فروشنده می‌خواهد بیشتر و در قیمت مدنظر خودش بفروشد، اگر خودروسازان قیمت‌های قبلی را که بنیابین بود را پذیرفته بودند و منجر به تحویل خودرو می‌شد، رویه مناسب همراه با نتایج خوبی می‌شد.

خسروانی تصریح کرد:‌ واردات خودرو به صورت سی‌کی‌دی و مونتاژ آن هزینه‌های پنهانی دارد که احتمالا دوستان در جریان‌اش نیستند، خیلی از این شرکت‌های چینی خودشان مستقیم به ایران این قطعات منفصله را نمی‌دهند، یک شرکت واسطه است که آن قطعات را می‌خرد و به ایران ارسال می‌کند.

کارشناس صنعت و بازار خودرو  گفت: در هر صورت قیمتی که گذاشته بودند برای برخی ماشین‌های حول یک میلیارد قیمت بی‌منطقی نبود و اگر شرکت‌ها به همین قیمت محصول عرضه می‌کردند و به دست مصرف‌کننده می‌رسید، چون از آن طرف هم واردات خودرو را در پیش داریم، سبب می‌شد فضا یک مقدار از هیجانات دور شود و به قیمت‌های واقعی نزدیک‌تر شویم.

نوشته خیلی از شرکت‌های چینی مستقیم به ایران قطعات خودرو نمی‌دهند اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992