پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ريزش ۲۰ درصدي تعميرکاران لوازم برقي/ بازار تعمير وسايل برقي هم بي رونق شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، علي اکبر ايلخاني، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران وسايل لوازم برقي تهران گفت: معضل گراني هزينه هاي توليد تنها مشکل اين بخش نيست؛ نبود حمايت کافي دولت از بخش توليد و حتي تعميرکاران لوازم الکترومکانيکي باعث شده تهيه مواد اوليه و قطعات مورد نياز جهت توليد و تعمير لوازم الکترومکانيکي با توجه به نوسان نرخ ارز براي توليد کنندگان و تعميرکاران اين بخش بسيار سخت و گران تمام شود، به طوري که بخش زيادي از فعالان اين بخش ديگر توان ادامه فعاليت را ندارند.

به گفته ايلخاني، اين درحالي است که ۸۰ درصد قطعات مورد نياز اين رسته شغلي، در کشور توليد مي شود و تنها ۲۰ درصد قطعات جهت توليد و يا تعمير وسايل الکترومکانيکي نياز به واردات دارد.

از بازار واحدهاي توليد و تعمير وسايل الکترومکانيکي چه خبر؟

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران وسايل الکترومکانيکي تهران گفت: دولت مي تواند با حمايت هاي خود در قالب سرمايه گذاري مستقيم و يا برداشتن موانع و عوارض گمرکي و از همه مهمتر پرداخت يارانه انرژي به واحدهاي توليدي و تخفيف هاي بيمه اي و موارد ديگر، اين بخش از توليد را از وضعيت برهم ريختگي خارج و شرايط را براي اين صنف هموار کند.

وي گفتامروز کشور نياز به ايجاد بستر مناسب براي اشتغالزايي دارد تا جوانان فارغ التحصيل در جستجوي شغل را با پتانسيل بالا، جذب اين رسته صنفي کند؛ اما در اين مسير آنقدر سنگ اندازي مي شود که فعالان قديمي در اين صنف ناگزير به ترک کار شده اند چه برسد به اينکه بخواهند براي تازه واردين به اين صنف شرايط را فراهم کنند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران وسايل الکترومکانيکي تهران ادامه داد: درست است که کشور از واردات لوازم خانگي بي نياز است، اما اين نوع سياست هاي ضد توليدي دليلي براي افزايش قاچاق کالاي توليد مشابه شده و همين باعث برهم خوردن وضعيت توليد لوازم الکترومانيکي در بازار شده است.

افزايش فعاليت زيرزميني واحدهاي صنفي توليد و تعمير وسايل الکترومانيکي

ايلخاني با اشاره به اينکه در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد صنفي در اين رسته با پروانه کسب فعاليت مي کنند، گفت: به دليل نبود برنامه و سياست هاي حمايتي از صنوف، حدود يک هزار واحد فاقد مجوز نيز در اين رسته شغلي فعال هستند که عمده دليل عدم مجوز اين فعالان صنفي، مشکلات در مسير تکميل پرونده جهت اخذ پروانه است که اين فعالان صنفي ناگزير مجبور به فعاليت زيرزميني شده اند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران وسايل الکترومکانيکي تهران افزود: طي دو سال اخير نرخ تورم همواره روند افزايشي داشت و همين موضوع دليل کم رونقي در بازار توليدکنندگان وسايل برقي شده و بازار تعمير اين دستگاه ها نيز رونق بيشتري گرفت.

وي ادامه داد: اما امروز تعمير وسايل الکترومکانيکي هم براي مردم بسيار سخت و گران تمام مي شود و اين صنف نيز تا حدود زيادي به رکود رفته تا حدي که بسياري از خانواده ها علاوه بر اينکه قدرت خريد لوازم برقي را ندارند از هزينه هاي تعمير هم عاجز مانده اند!.

نوشته ريزش ۲۰ درصدي تعميرکاران لوازم برقي/ بازار تعمير وسايل برقي هم بي رونق شد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992