پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا فرمون ماشین میلرزه؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چرا فرمون ماشین می‌لرزد؟ در این مقاله از خودرو بانک به بررسی دلایل اصلی علت لرزش فرمان ماشین پرداختیم تا پایان با ما همراه باشید.

 

علت لرزش فرمان ماشین چیست؟

برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام رانندگی متوجه لرزش فرمان خودرو شوید؟ علت لرزش فرمون ماشین چیست؟ چگونه مشکلات مربوط به لرزش فرمون را رفع کردید؟ لرزش فرمون ماشین دلایل متعددی مثل خرابی پلوس‌، تنظیم نبودن چرخ‌های خودرو، تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها، خرابی بلبرینگ، خرابی روتورهای ترمز، خم شدن لاستیک‌ها، خوردگی لاستیک‌های جلو، مشکلات میل‌های داخلی و خارجی، اختلال در سیبک سیستم تعلیق ماشین، اختلال در فنر تعلیق، موتور خودرو، یاتاقان ماشین و ضربه خوردن شاسی دارد. در ادامه با ما همراه باشید که به توضیح مفصل در مورد این دلایل پرداخته‌‌ایم.

 

خرابی پلوس‌ و لرزش فرمان

 

 

۱٫خرابی پلوس‌ و لرزش فرمان

لرزش فرمان در خودروهای مختلف دلایل مختلفی دارد، به نظر شما در مقایسه خودروها با یکدیگر، کدام خودرو کمتر دچار خرابی می‌شود و هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارد؟ یکی از قطعات مصرفی خودروها که با خراب شدنش باعث لرزش فرمون خودرو می‌شود، خرابی پلوس است. پلوس میله‌ای است که بین دیفرانسیل و چرخ‌ها قرار می‌گیرد و نیروی محرکه تولید شده را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پلوس از قطعاتی مثل سرپلوس، مشعلی، گردگیر، سه شاخه و میل پلوس تشکیل شده است. اگر پلوس خودرو با مشکل مواجه شود، فرمان خودرو به لرزه می‌افتد که در سرعت‌های کم این لرزش بیشتر احساس می‌شود، در سرعت‌های بالا صدایی به گوش می‌رسد و هنگام دور زدن خودرو با مشکل مواجه می‌شود. برای رفع این مشکل باید پلوس خودرو را تعویض کنید.

 

تنظیم نبودن چرخ‌ها و لرزش فرمان

 

 

۲٫تنظیم نبودن چرخ‌های خودرو و لرزش فرمون

حرکت خودرو بدون لاستیک‌ها غیر ممکن است و لاستیک‌ها وزن خودرو را تحمل می‌کنند. اگر لاستیک‌ها تنظیم نباشند و یا ضربه شدیدی به چرخ‌های خودرو وارد شود، فرمان خودرو شما به لرزش می‌افتد و یا تایرهای خودرو شما پاره می‌شود. برای رفع این مشکل باید چرخ‌های خودرو را هرچه زودتر تنظیم کنید.

 

تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها و لرزش فرمان

 

 

تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها و لرزش فرمان

تفاوتی ندارد که شما راننده چه خودرویی هستید؛ گران ترین خودروهای جهان و یا یک پراید معمولی. اگر از قطعات بی‌کیفیت و ارزان موجود در بازار استفاده کنید، به‌جای کاهش هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه شما افزایش می‌یابد و ماشین شما مستهلک‌تر می‌شود. بهتر است برای خرید و نگهداری لاستیک‌های خودرو وسواس به خرج بدهید تا سلامت خود و سرنشینان خودرو را به خطر نیندازید. اگر از لاستیک‌های خودرو غافل شوید و باد آنها از تعادل خارج شود، فرمان خودرو به لرزه می‌افتد و کنترل ماشین برای راننده سخت می‌شود.

 

مشکلات فنی بلبرینگ و لرزش فرمان

 

 

مشکلات فنی بلبرینگ و لرزش فرمان در سرعت بالا

یکی از مشکلاتی که معمولا رانندگان از آن شاکی هستند، لرزش فرمان در سرعت‌های بالا است. اگر در سرعت بالا فرمان خودرو شما شروع به لرزیدن کند و یک صدایی از چرخ‌ها به گوش برسد، احتمال خرابی بلبرینگ وجود دارد. بلبرینگ در خودرو وظیفه کمک به انتقال قدرت بین قطعات، جلوگیری از ایجاد اصطکاک و پیشگیری از سایش قطعات را دارد.

 

خرابی روتور ترمز و لرزش فرمان

 

 

خرابی روتور ترمز و لرزش فرمان

اگر فرمان خودروی شما هنگام ترمز گرفتن به لرزه می‌افتد، احتمالا روتورهای ترمز شما با مشکل مواجه شده است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض آنها اقدام کنید تا سیستم ترمز بتواند به خوبی عمل کند و خودروی شما را متوقف کند. روتور ترمز را می‌توانیم هسته اصلی سیستم ترمز در نظر بگیریم. روتورها به خودروی شما کمک می‌کنند تا توقف کنند. با هر بار ترمز گرفتن روتورها گرمای زیادی را تجربه می‌کنند و با گذشت زمان ضخامت روتورها تغییر می‌کند و نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

 

لرزش فرمان و خم شدن لاستیک‌ها

اگر شما یک راننده تازه کار هستید و تجربه کافی ندارید، پس از تصادف و یا برخورد شدید با یک جسم خارجی احتمالا فرمان شما به لرزه می‌افتد که علت آن خم شدن چرخ‌های خودروی شما است. به نظر شما کدام خودرو بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار است؟ اگر فرمان شما به دلیل خم شدن لاستیک‌ها می‌لرزد، هرچه سریع‌تر باید چرخ‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید تا هنگام رانندگی کنترل ماشین از دست شما خارج نشده است.

 

خوردگی لاستیک و لرزش فرمان

 

 

خوردگی لاستیک‌های جلو و لرزش فرمان

نگهداری خودرو یک مقوله بسیار مهم است. رانندگان هنگامی که سوار خودرو می‌شوند باید نسبت به خودرو خو هوشیار باشند و هرگونه تغیری در عملکرد ماشین را پیگیری و مشکل را رفع کنند. اگر شما راننده بهترین ماشین شاسی بلند باشید؛ اما نسبت به خودروی خود بی‌تفاوت باشید، باطن خودرو شما مستهلک می‌شود و با یک خودرو پایین رده هیچ تفاوتی ندارد. یکی از مواردی که از نگاه رانندگان معمولا دور می‌ماند، ساییده شدن لاستیک‌ها است. زمانی که آج لاستیک خودرو از بین می‌رود و سطح آن صاف می‌شود، رانندگی بر روی سطوح لغزنده را برای شما سخت می‌کند. معمولا خوردگی و ساییدگی لاستیک‌های جلو بیشتر از لاستیک‌های عقب اتفاق می‌افتد و باعث لرزش فرمان می‌شود.

 

خرابی اجزای فرمان را نادیده نگیرید

گاهی اوقات سرنخ رفع مشکلات دقیقاً روبروی چشمان ماست اما آن را نادیده می‌گیریم. شاید علت لرزیدن فرمان دقیقا خود مشکلات مربوط به قطعات فرمان است. اگر تای راد فرمان با مشکل مواجه شود، فرمان خودرو می‌لرزد و برای رفع این مشکل باید تای راد را تعویض کنید.

 

علت لرزش فرمان ماشین چیست؟

 

 

با رفع مشکل لرزش فرمان، راحت‌تر رانندگی کنید

معمولا هنگام رانندگی هزاران اتفاق به یکدیگر دست‌به‌دست می‌دهند تا حواس شما را هنگام رانندگی پرت کنند. گاهی اوقات این حواس‌پرتی‌ها جبران ناپذیرند و مشکلات جانی و مالی بسیار زیادی برای سرنشینان خودرو به همراه دارد. رانندگان باهوش سعی می‌کنند که تمامی مشکلات اعم از هر گونه بوی غیرطبیعی، هرگونه صدای اضافی و لرزش‌های غیرعادی را جدی بگیرند و سریعاً منشا آن را مشخص کنند و درصدد رفع آن باشند. در این مقاله از خودرو بانک به بررسی علل لرزش فرمان خودرو پرداختیم. به نظر شما علت‌های دیگر لرزش فرمان خودرو چیستند که در این مقاله از قلم افتادند؟ نظرات و پیشنهادهای خود را به‌منظور بهبود کیفیت مقالات خودرو بانک با ما در میان بگذارید.

نوشته چرا فرمون ماشین میلرزه؟ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992