پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۵ آبان ۱۴۰۳

اولین تجربه رانندگی با جیپ رانگلر ۲۰۲۴ ؛ یک جراحی ضروری!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، زمانی که بحث آفرود به میان بیاید یکی از بهترین گزینه‌ها جیپ رانگلر به ویژه مدل ۲۰۲۴ آن خواهد بود. اخیرا ما فرصت تست و بررسی این نسخه تازه نفس از رانگلر را داشته ایم. همراه ما باشید.

 

ما همیشه طرفدار جیپ رانگلر بوده‌ایم هرچند نسل کنونی آن کمی قدیمی شده است. چهارمین نسل آفرودر مشهور جیپ سال ۲۰۱۸ معرفی شده و با معرفی فورد برانکو جدید فشار بیشتری روی شانه‌های خود حس می‌کند. جیپ در پاسخ به رقیب هم‌وطن خود نسخه فیس لیفت شده رانگلر ۲۰۲۴ را با تمرکز روی ویژگی‌های مدرن معرفی کرده است. این خودرو هم‌اکنون تکنولوژی، ایمنی و راحتی کابین بیشتری را ارائه می‌کند.

 

خبری از معرفی پیشرانه جدید برای رانگلر ۲۰۲۴ نیست. مدل پایه به نیروگاه آهنین ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری مجهز بوده هرچند امکان انتخاب پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز وجود دارد. در مدل روبیکان ۳۹۲ شاهد نصب پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری هستیم و مدل پلاگین هیبریدی ۴xe نیز با پیشرانه ۲ لیتری و دو واحد برقی و باتری کوچک عرضه می‌شود. خریدارانی که خواهان گیربکس ۶ سرعته دستی هستند باید پیشرانه ۳.۶ لیتری را انتخاب کنند هرچند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس است. تمامی پیشرانه‌های دیگر رانگلر فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند.

 

شاید مهم‌ترین بهبود این خودرو به قابلیت یدک کشی آن مربوط باشد. رانگلر هرگز به خاطر بکسل کردن مشهور نشده و قبلاً حداکثر ۱۵۸۸ کیلوگرم را می‌توانست بکشد اما هم‌اکنون این رقم به ۲۲۶۸ کیلوگرم رسیده که دلیلش اکسل عقب جدید بوده است. اگرچه ظرفیت یدک کشی حدود ۲.۵ تنی خیلی چشمگیر نیست اما مالکان می‌توانند به راحتی یک تریلر را بکسل کنند. نکته مهم اینکه بهبود ظرفیت یدک کشی رانگلر فقط مخصوص مدل روبیکان چهار درب با پیشرانه ۲ یا ۳.۶ لیتری و گیربکس اتوماتیک و لاستیک‌های ۳۳ اینچی است و سایر مدل‌ها همان ظرفیت یدک کشی قبلی را دارند.

 

جیپ رانگلر ۲۰۲۴ به‌صورت استاندارد از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Uconnect 5 و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی استفاده می‌کند. گرافیک این نمایشگر تیزتر بوده و اینترفیس آن نیز بهتر شده است. دستورات راننده نیز سریع‌تر اجرا می‌شود و کیفیت لود صفحات نیز بهبود یافته و خبری از تأخیر در آن نیست. ویژگی ناوبری آفرود نیز جزو ویژگی‌های جذاب این خودروست به گونه‌ای که رانندگان می‌کنند به دنبال بیش از ۲۰۰ مسیر آفرود از پیش لود شده باشند. مشخصات و توضیحات هر مسیر نیز به همراه درجه سختی عبور از آن‌ها وجود دارد.

 

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید رانگلر فیس لیفت شده اضافه شدن وینچ جدید با ظرفیت ۳۶۲۹ کیلوگرمی در مدل‌های روبیکان است. این وینچ به‌صورت خاص برای رانگلر تدارک دیده شده هرچند به نظر می‌رسد ظرفیت یاد شده برای رانگلر چهار درب کم باشد. هرچند اگر دوستان شما در شرایط بدی گیر کرده باشند بهتر است از وینچ های قوی‌تر استفاده کنید. نهایتاً باید گفت جیپ کیسه‌های هوای پرده‌ای جانبی را نیز پس از سال‌ها تعلل به رانگلر ۲۰۲۴ اضافه کرده است. کیسه‌های هوا هم‌اکنون در درون میله‌های اسپرت جای گرفته‌اند و اگرچه این خودرو فعلاً توسط NHTSA و IIHS تست نشده اما اگر رتبه‌بندی ایمنی این خودرو نسبت به قبل بهبود چشمگیری پیدا کند سورپرایز نخواهیم شد.

 

در مدل ۲۰۲۴ رانگلر شاهد معرفی دو تریم جدید هستیم. افرادی که به دنبال صرف هزینه کمتری برای خرید این خودرو هستند می‌توانند مدل پایه اسپرت S پلاگین هیبریدی ۴xe را با قیمت زیر ۵۲ هزار دلار انتخاب کنند. همچنین تریم جدید روبیکان ایکس نیز وجود دارد که از لاستیک‌های ۳۵ اینچی و فرمان و صندلی‌های گرم شونده سود می‌برد. این تریم برای مدل ۴xe نیز وجود دارد اما خبری از لاستیک‌های ۳۵ اینچی نیست. قیمت این مدل برای نسخه بنزینی دو درب از ۵۵ هزار دلار شروع شده و به ۶۹ هزار دلار در نسخه ۴xe می‌رسد.

 

از نظر ویژگی‌های آفرود رانگلر ویلیز باید به مواردی همچون لاستیک‌های ۳۳ اینچی، دیفرانسیل عقب قفل شونده استاندارد و راک ریل اشاره کرد. اگرچه مدل پلاگین هیبریدی قیمت نسبتاً بالایی دارد اما قطعاً ارزش پرداخت چنین مبلغی را خواهد داشت. مدل روبیکان ۳۹۲ قدرت بیشتری نسبت به ۳۷۵ اسب بخار ۴xe دارد اما از نظر گشتاور هر دو در یک مرتبه قرار دارند. همچنین باید گفت مصرف سوخت مدل پلاگین هیبریدی کمتر خواهد بود. شاید برخی افراد بگویند روبیکان به دیفرانسیل‌های جلو و عقب قفل شونده مجهز بوده ولی ویلیز از دیفرانسیل عقب قفل شونده استفاده می‌کند اما اکثر خریداران نیازی به کیت آفرود مجهز روبیکان نخواهند داشت مگر اینکه راهی مواب شوند و به همین خاطر ویژگی‌های مدل ویلیز رضایت‌بخش خواهد بود.

 

در حال حاضر مشخص نیست که آیا جیپ رانگلر ۴xe شامل مشوق‌های فدرال خواهد شد یا خیر اما مدل سال قبل با برخی شرایط شامل مشوق‌های ۳۵۰۰ دلاری می‌شد. در کل باید گفت به‌روزرسانی اخیر رانگلر نکته مثبتی بوده و اکثر نقاط ضعف خودرو را رفع کرده است. افرادی که نیازمند یدک کشی بیشتر هستند هم‌اکنون گزینه بهتری دارند و از نظر تکنولوژی و ایمنی نیز پیشرفت‌های خوبی رخ داده است. اگرچه همه ما از سواری نه چندان خوب رانگلر در مسیرهای جاده‌ای آگاه هستیم اما به نظر می‌رسد رانندگان منتقد رضایت بیشتری از این خودرو خواهند داشت.

 

مشخصات جیپ رانگلر آنلیمیتد ۴xe ویلیز ۲۰۲۴
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به همراه پیشرانه برقی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۷۵/۶۳۷
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) اعلام نشده
شعاع حرکتی در حالت برقی (کیلومتر-تخمینی) ۴۸
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۱۵۸۸

نوشته اولین تجربه رانندگی با جیپ رانگلر ۲۰۲۴ ؛ یک جراحی ضروری! اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992