پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۲ خرداد ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=47086

علي گلشنی:
اشکالات سامانه نوين اصناف و درگاه ملی صدور مجوزها مشکلات عديده ای به وجود آورده است

رئيس اتحاديه تهيه کنندگان فتوکپي و اوزاليد تهران اظهار کرد: گران شدن دستگاه هاي چاپ، کاغذ، تونر و قطعات يدکي به دليل وارداتي بودن اين اقلام از سوي ديگر افزايش بالاتي تعرفه حامل هاي انرژي به خصوص برق براي اعضاي اين صنف چالش برانگيز شده است.

علي گلشني، رئيس اتحاديه تهيه کنندگان فتوکپي و اوزاليد تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران درباره وضعيت کسب و کار اين صنف گفت: از اساسي ترين مشکلات واحدهاي صنفي اين اتحاديه مي توان به گراني بيش از حد ملزومات و دستگاه هاي چاپ و مواد مصرفي از جمله تونر، قطعات يدکي و کاغذ به دليل وارداتي بودن آنها همچنين افزايش تعرفه حامل هاي انرژي به خصوص برق اشاره کرد. دستگاه هاي مورد استفاده در اين صنف بسيار پرمصرف هستند و براي ارائه خدمات بايد به طور مداوم روشن و به حالت استندباي قرار داشته باشند.

وي به نحوه محاسبه ماليات هم به عنوان ديگر چالش صنف اشاره کرد و افزود: نحوه محاسبه و مطالبه ماليات از سوي سازمان مالياتي کشور و بحث اخذ کارمزد از دستگاه هاي کارتخوان که به تازگي مطرح شده، براي کسبه اين صنف درگيري فکري زيادي ايجاد کرده است.

رئيس اتحاديه تهيه کنندگان فتوکپي و اوزاليد تهران در ادامه بيان کرد: مشکل ديگر ما که تمام اصناف هم با آن درگير هستند اتصال سامانه نوين اصناف به درگاه ملي مجوزهاست. ضمن اينکه اين دو سايت هنوز به بلوغ کافي نرسيده و داراي اشکالات و ايرادات فراوان هستند. اين موضوع سبب گرديده صدور پروانه کسب و نظارت بر واحدها با مشکلات عديده اي مواجه شود.

گلشني در بخش ديگري از صحبت هاي خود به بيان اهداف و برنامه هاي هيئت مديره اتحاديه صنف خود پرداخت و گفت: ارتقاي جايگاه صنف با همکاري اعضاءو هيئت مديره از طريق ارائه خدماتي از قبيل ارائه مشاوره هاي مالياتي و بيمه اي، تحت پوشش قرار دادن اعضاي صنف زير نظر بيمه تکميلي درمان، هدف اول اين اتحاديه است.

رئيس اتحاديه تهيه کنندگان فتوکپي و اوزاليد تهران افزود: بازرسي مستمر و نظارت بر فعاليت واحد هاي صنفي و ارائه مشاوره در خصوص نحوه اداره واحدهاي

صنفي با توجه به شرايط بد اقتصادي حاکم بر جامعه به دليل وجود تحريم ها از برنامه هاي ديگر اين اتحاديه است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992