پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=46963

غلامحسين شيرازي، رئيس اتحاديه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران:
پرداخت ماليات ۱۸درصدي با کدام درآمد؟!/ کشتار کم و صادرات گوسفند زنده به کمبود و گراني دل و جگر منجر مي شود

رئيس اتحاديه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران با انتقاد از ماليات ۱۸درصدي اعضاي صنف متبوع گفت: سازمان ماليات براي فروشندگان دل و جگر و قلوه ماليات ۱۸درصدي تعيين کرده است. مگر چقدر درآمد داريم که ۱۸ درصد آن را بايد ماليات بدهيم؟

غلامحسين شيرازي، رئيس اتحاديه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران بيان کرد: مشکل اصلي که اخيرا صنف ما هم مانند اصناف ديگر با آن مواجه بوده بحث ماليات است. امسال براي ما ماليات ۱۸ درصدي وضع شده است. آخر با چه حساب و کتابي و طبق کدام اصول اين ميزان ماليات را تعيين کرده اند. با اين وضعيت کسب وکار مگر چقدر درآمد داريم که ۱۸ درصد آن را بايد ماليات بدهيم؟

شيرازي در بيان وضعيت کسب و کار و رونق بازار گفت: متاسفانه قيمت گوشت و دل و جگرافزايش يافته، کشتار به اندازه کافي انجام نمي شود، گوسفند زنده به خارج صادر ميشود و ما با کمبود جگر و دل و قلوه مواجه هستيم. در واقع مشکل اصلي واحدهاي صنفي اتحاديه ما تامين دل و جگر مورد نيازشان است.

وي افزود: گوشت گوسفند زنده اين روزها بسيار گران شده است. طبق تعرفه دولت قيمت گوسفند زنده کيلويي ۱۸۵هزار تومان است، ولي درايام عيد قربان تا کيلويي ۲۰۰هزار تومان هم فروش رفت. بازگشت حاجيان و ايام محرم و صفر را پيش رو داريم در اين روزها تقاضا براي گوسفند زنده بيشتر مي شود. با بالا رفتن تقاضا به جاي افزايش عرضه، ميزان آن کم مي شود و بالطبع قيمت ها افزايش پيدا مي کند.

شيرازي در ادامه بيان کرد: تعداد بسيار زيادي گوسفند به صورت زنده به خارج از کشور صادر مي شود که مشخص نيست اين صادرات از طريق دولت و با مجوز يا به صورت قاچاق انجام مي شود. هرچه که هست اين موضوع باعث کم شدن کشتار و گراني گوشت، دل و جگر و قلوه مي شود.

وي تاکيد کرد: اگر کشتار به اندازه انجام شود، دل و جگر به مقدار کافي در دسترس خواهد بود و قيمت ها کاهش مي يابد و به دنبال آن مشتريان ما نيز بيشتر خواهد شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992