پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=47954

معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس چیست؟

امیر طایفه ابراهیمی رئیس میز رتبه بندی ناشران سازمان بورس گفت: قابلیت اتکا یکی از مواردی است که در رتبه بندی لحاظ می‌شود، در سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بحث رتبه بندی وجود نداشت.

ابراهیمی افزود: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای معیارهایی ناشران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند، پیش نویس دستورالعمل بر مبنای سه مبنای شفافیت اطلاعاتی یعنی اطلاعات شرکت‌ها به روز باشد و دقت در ارسال اطلاعات بیشتر باشد و استفاده از ابزار نوین امتیاز ویژه ای دارد و موارد تشویقی و تنبیهی هم زمان وجود دارد، حاکمیت شرکتی و شرکت‌هایی که این فاکتور را رعایت کرده باشند می‌توانند امتیاز بگیرند.

ولی الله جعفری رئیس قسمت ناشران سازمان بورس هم در ادامه گفت: قسمت سوم بیشتر جنبه تشویقی داشته و ناشری که بتواند از ابزارهای نوین استفاده کند و زودتر از موعد اطلاعات را منتشر کند امتیاز بیشتری می‌گیرد.

جعفری افزود: در قانون هفتم توسعه پیشنهادهایی برای معافیت‌های مالیاتی برای ناشران برتر داده شده است. این رتبه بندی در صورت اجرایی شدن رقابت را در بازار ایجاد کرده و تخلف را خواهد کاست.

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره این که شرکتی ممکن است زیان ده باشد و در شرکت‌های برتر وجود داشته باشد، گفت: سودآوری یکی از ملاک‌های انتخاب‌های ناشران برتر بوده و شرکتی که زیان ده باشد نمی‌تواند جزو ناشران برتر باشد. سازمان بورس برای ناشران برتر امتیازهای خوبی در نظر خواهد گرفت.

نوشته معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس چیست؟ اولین بار در هنر و صنعت. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992