پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی وای دی هان و تانگ به رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه رسیدند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بی وای دی چین اعلام کرد مجموع فروش سری خودروهای هان و تانگ از ۱ میلیون دستگاه عبور کرده است. خانواده محصولات هان و تانگ در حال حاضر شامل شش مدل بوده و مشتریان استقبال خوبی از آن‌ها به عمل آورده‌اند.

 

تا به اینجا سری محصولات هان فروش ۵۰۵,۰۶۲ دستگاهی را ثبت کرده‌اند درحالی‌که میزان فروش محصولات تانگ به ۵۰۱,۶۶۲ دستگاه رسیده است. شش مدل خانواده یاد شده شامل خودروهای DM-i شمپیون ادیشن، هان DM-p آرس ادیشن، هان برقی شیانشانچوی لیمیتد ادیشن، تانگ DM-i شمپیون ادیشن، تانگ DM-p و تانگ برقی است.

اولین نسل تانگ DM در ژانویه ۲۰۱۵ معرفی شد و در جولای ۲۰۲۰ بود که اولین عضو خانواده هان نیز پدیدار گشت. در آن زمان تانگ DM از نسل دوم تکنولوژی DM بی وای دی سود می‌برد و تحت استراتژی ۵۴۲ این شرکت عرضه شد.

 

قیمت خودروی یاد شده بین ۳۹ تا ۷۲ هزار دلار بود. عدد ۵۴۲ در واقع به صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه‌ای، سیستم چهار چرخ محرک و مصرف سوخت زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر اشاره می‌کرد. بی وای دی با عرضه تانگ DM مسیر پر فراز و نشیب تولید خودروهایی با قوای محرکه جدید را کلید زد.

 

در جولای ۲۰۲۰ اولین نسب هان به‌صورت رسمی و با سه نسخه برقی و یک مدل هیبریدی برای بازار چین معرفی شد. یک سال بعد بود که یکصدهزارمین دستگاه از این خودرو خط تولید را ترک کرد تا سریع‌ترین سدان چینی باشد که به چنین دستاوردی می‌رسد. خانواده هان از تکنولوژی‌هایی همچون باتری تیغه‌ای، DM-i هیبرید و DM-p هیبرید سود می‌برد.

 

تا دسامبر ۲۰۲۲ خانواده محصولات تانگ به فروش بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه و محصولات هان به فروش فراتر از ۴۳۰ هزار دستگاهی رسیده بودند. این مدل شمپیون ادیشن از هر دو خانواده بود که فروش ترکیبی تانگ و هان را به یک میلیون دستگاه رساند. در مارس امسال خودروهای هان برقی و تانگ DM-i شمپیون ادیشن با قیمتی بین ۲۹ تا ۴۲ و ۲۹ تا ۳۲ هزار دلار عرضه شدند.

 

 

بد نیست بدانید بی وای در فوریه ۱۹۹۵ تأسیس شد اما تا سال ۲۰۰۳ در صنعت خودرو حضور نداشت. سپس در سال ۲۰۰۶ چینی‌ها اولین باتری لیتیوم آهن فسفات خود با نام F3e را تولید کردند هرچند موفقیت چندانی عاید بی وای دی نشد. البته در اواخر سال ۲۰۱۳ بود که سری محصولات شین تولید شد تا راه برای توسعه تکنولوژی‌های جدید هموار سازد. با عبور فروش دو خودروی تانگ و هان از مرز یک میلیون دستگاه دستاورد بعدی بی وای دی چه خواهد بود؟

 

نوشته بی وای دی هان و تانگ به رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه رسیدند اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992