پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیلبوردهای ام وی ام X33 کراس اکران شد، خودرو جدید مدیران خودرو در راه بازار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، پس از اطلاع‌رسانی‌های مختلف شرکت مدیران خودرو در خصوص عرضه محصول جدید برند ام وی ام در ایران، هم اکنون بیلبوردهای خودرو ام وی ام X33 کراس در نقاط مختلف به نمایش درآمده است و به نظر می‌رسد به زودی شاهد حضور این خودرو در بازار باشیم.

ام وی ام ایکس ۳۳، یکی از خودروهای محبوب در ایران، از دهه ۱۳۸۰ تاکنون در جاده‌های این کشور حضور داشته است. این خودرو کراس‌اوور چینی در سه نسل و با مدل‌های متنوعی به بازار عرضه شده است. هر سه نسل از این خودرو از یک پلتفرم و موتور مشترک بهره برده‌اند، و هر نسل جدید، نسخه ارتقا یافته نسل قبلی است با تغییرات در طراحی و امکانات رفاهی. این خودروها از موتورهای دو لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کردند که با گیربکس دنده‌ای یا اتوماتیک همراه بود. در چین، این خودرو با نام چری تیگو ۳ شناخته می‌شود و قبل از ورود ام وی ام X22 یا چری تیگو ۲ به بازار، کوچکترین عضو خانواده تیگو بود.

 

ام وی ام X33 کراس

 

اما نسل چهارم ام وی ام X33، که با نام تجاری کراس به بازار ایران می‌آید، با سه نسل قبلی تفاوت‌هایی دارد. این خودرو بر پایه پلتفرم جدیدی طراحی شده و از موتوری متفاوت نسبت به سه نسخه قبلی استفاده می‌کند. حتی نام اصلی این خودرو نیز تغییر کرده و در چین و سایر بازارهای صادراتی با نام اومودا C3 شناخته می‌شود و به عنوان یکی از اعضای خانواده جدید و مدرن اومودا معرفی شده است.

تغییرات عمده‌ای که در ام وی ام X33 کراس نسبت به سه نسل قبلی آن مشاهده می‌شود، در قسمت موتور خودرو صورت گرفته است. موتور دو لیتری تنفس طبیعی جای خود را به موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر داده است. این موتور، که با مدل ام وی ام X22 پرو مشترک است، توانایی تولید حداکثر ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. در ام وی ام X33 کراس، قدرت تولیدی این موتور حدود ۱۰ اسب بخار افزایش یافته است. گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی، که در بیشتر محصولات ام وی ام و فونیکس دیده می‌شود، در این مدل نیز استفاده شده است. همچنین، امکان عرضه این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی نیز وجود دارد. این ترکیب از مشخصات فنی قبلا در مدل ام وی ام ۳۱۵ و نسل اول ام وی ام X22 به کار رفته است.

 

ام وی ام X33 کراس

 

نوشته بیلبوردهای ام وی ام X33 کراس اکران شد، خودرو جدید مدیران خودرو در راه بازار اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992