پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=46005

در نشست خبری رئیس اتاق اصناف تهران مطرح شد
حضور قالیباف در آئین گرامیداشت هفته اصناف

نشست خبري آيين بزرگداشت روز ملي و هفته اصناف با حضور علي توسطي رئيس اتاق اصناف تهران و محمدرضا فرجي عضو هيات رئيسه اتاق اصناف و دبيرکل ستاد روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار و ضمن تبيين برنامه‌ها و اهداف پيش بيني شده براي هفنه اصناف، گزارشي از وضعيت اصناف و چالش هاي پيش روي ايشان ارائه شد.

 

در ابتداي اين نشست علي توسطي رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به نظر مثبت وزير اقتصاد در خصوص تمديد مهلت تسليم اظهارنامه مالياتي اصناف، از عدم ابلاغ دستورالعمل اجرايي ذيريط انتقاد کرد و افزود: در ارتباط با بحث ماليات ما اعتقاد داريم که ماليات حقوق حاکميتي است و بايد پرداخت شود اما بحث ما روي عادلانه بودن آن است.

 

رئيس ستاد بزرگداشت روز ملي و هفته اصناف با تاکيد بر اينکه واحدهاي صنفي هيچگاه روي اصل پرداخت ماليات بحثي نداشته‌اند، اظهار داشت: با توجه به تغييراتي که در ارتباط با سامانه هاي مالياتي به وجود آمده در ۱۰۰ سال تاريخ ماليات ستاني در ايران ظرف ۲ سال گذشته با پديده‌هاي مدرنيته و سامانه ها مواجه شده‌ايم که اين سامانه ها الگوريتمي بر مبناي يک سري ضرايب مالياتي، ماليات ها را تغيير مي‌دهند بدون اينکه هيچ هماهنگي با مديريت بخش ارشد اصناف داشته باشند و اين موضوع يک سري نارضايتي ها را بوجود آورده است.

 

توسطي اعلام کرد: بيش از ۲۵۰ ميليون مورد مواجهه مردم با واحدهاي صنفي سراسر کشور به صورت روزانه است که شکايتي کمتر از يک درصد را ايجاد مي‌کند. بر اساس آمار به طور ميانگين هر فرد روزي سه بار به واحدهاي صنفي مراجعه مي‌کنند.

 

توسطي با اشاره به شعار امسال اين روز، با عنوان اصناف مردمي‌ترين نهاد در اقتصاد ملي، اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ۱۲ سال گذشته بر مسائل اقتصادي به ويژه بهبود شرايط اقتصادي و کسب و کار، توليد، و مهار تورم تمرکز داشتند اما دقت لازم بر اين موضوعات انجام نشده است.

 

در ادامه اين نشست محمدرضا فرجي دبيرکل آيين بزرگداشت روز ملي و هفته اصناف با بيان اينکه شعار روز ملي و هفته اصناف سال ۱۴۰۲، “اصناف مردمي ترين نهاد در اقتصاد ملي” است، افزود: براي اولين بار در تاريخ برگزاري روز ملي اصناف، اتاق اصناف تهران با تعيين هفته اول تيرماه به عنوان هفته اصناف، روزهاي اين هفته را به اين ترتيب نامگذاري کرده است که روز اول به عنوان اصناف، روزي حلال و تعظيم شعائر اسلامي و روز دوم به عنوان اصناف، پشتيباني از انقلاب، دفاع مقدس و آرمان هاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري نامگذاري شده است.

 

وي ادامه داد: براين اساس روز سوم؛ اصناف، افسران جنگ اقتصادي و پرچمداران تحقق رشد توليد و مهار تورم، روز چهارم؛ اصناف، اشتغال زايي، توليد ثروت و زنجيره ارزش، روز پنجم؛ اصناف، ميراث معنوي و احياي فرهنگ عمومي، روز ششم؛ اصناف، شبکه جامع تامين و توزيع کالا و نوين سازي کسب و کار و روز هفتم به عنوان اصناف، براي مردم، سيماي عمومي و جان شهر نامگذاري شده است.

 

فرجي همچنين از انتخاب چهره‌هاي شاخص صنفي در ۵ محور اشاره کرد و توضيح داد: منتخبان روز ملي اصناف در ۵ محور شامل چهره صنفي منصف مستحق دريافت جايزه الکاسب حبيب الله، چهره کارآفرين صنفي مستحق دريافت جايزه اشتغالزايي آسان، چهره صنفي نوآور مستحق دريافت جايزه صنفي پيشگام، چهره دانش بنيان صنفي مستحق دريافت جايزه صنفي توسعه محور و چهره صنفي حامي مصرف کننده معرفي و مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

 

دبيرکل مراسم بزرگداشت روز ملي اصناف متذکر شد: انتخاب اين افراد به معني اين نبوده که ديگر نامزدهاي شايسته دريافت تنديس نبودند و از آنجاييکه در هر محور امتياز نامزدها بسيار نزديک به هم بود، در واقع اين افراد نماينده قشر بزرگي از جامعه صنفي هستند که همگي شايسته تقدير و قدرداني مي‌باشند.

 

وي به حضور مقامات عالي‌رتبه از مجلس، دولت و قوه قضائيه از جمله محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي در مراسم روز ملي اصناف اشاره کرده و افزود: در اين مراسم که روز شنبه سه تيرماه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان و صدا و سيما برگزار مي‌شود، علاوه بر مقامات عالي‌رتبه سه قوه و مديران ارشد دولت، مديران و فعالان صنفي تهران و سراسر کشور نيز حضور دارند که البته بايد گفت ايشان خود ميزبان اين مراسم هستند.

 

فرجي در پايان خاطرنشان کرد: روز ملي و هفته اصناف را خدمت همه همکاران در سراسر کشور و خانواده بزرگ اصناف تبريک و تهنيت گفته و اميدوارم مشکلات مرتفع و رونق به بازار کشور بازگردد

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992