پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45844

اکبر پازوکی:
مهلت تسليم اظهارنامه تمديد شود/ در نظر گرفتن تفاوت‌ هاي اصناف براي سقف معافيت در تبصره ۱۰۰

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران خواستار تمديد مهلت تسليم اظهارنامه مالياتي تا آخر تير، امکان استفاده از تبصره ۱۰۰ براي کساني که سال قبل اظهارنامه داشته ‎اند و در نظر گرفتن تفاوت‌‎هاي اصناف براي سقف معافيت در تبصره ۱۰۰ شد.

اکبر پازوکي، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران با بيان اينکه افرادي هستند که در سال مالياتي ۱۴۰۰ اظهارنامه تسليم کرده و از سقف ماده ۱۰۰ خارج شدند، گفت: اما اين افراد ممکن است سال قبل به دليل گراني کالاها و نبود بازار و قدرت خريد مردم، مبلغ کمتري کار کرده باشند و بتوانند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند و بخواهند ملاک اداره دارايي سال ۱۴۰۰ نباشد.

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران در اين زمينه مشکلاتي وجود دارد و اميدواريم فروشندگان بتوانند از معافيت استفاده کنند.

پازوکي همچنين با بيان اينکه صنف لوازم خانگي پيشنهاد معافيت براي رقم ۱۰ ميليارد تومان را اعلام کرده بود، گفت :اما سازمان امور مالياتي همه صنوف را با هم در نظر مي گيرد و مبلغ معافيت براي همه ۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان اعلام شده است. اين در حالي است که بايد تفاوت صنوف و افزايش قيمت محصولات برخي از آنها در نظر گرفته شود.

۳۱ خردادماه، آخرين فرصت استفاده از مزاياي تبصره ماده ۱۰۰ يا تکميل و ارائه اظهارنامه از سوي صاحبان مشاغل است. تمامي صاحبان مشاغلي که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافيت موضوع ماده (۸۴) قانون مالياتهاي مستقيم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال) بوده و فرم ماليات مقطوع براي آنها در درگاه خدمات الکترونيک سازمان بارگذاري مي شود در صورت پذيرش اين فرم از نگهداري اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالياتي براي عملکرد مذکور معاف هستند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992