پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مردم هنگام شکايت بايد فاکتور ارائه کنند/ فاکتور و رسيد پرداخت به منزله سند رسمي هستند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، حميدرضا رستگار، عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران در اين خصوص افزود: در بررسي تخلفات بر اساس قانون نظام صنفي تمام واحدها اعم از توزيعي، خدماتي و يا خدمات فني ملزم به اخذ پروانه کسب هستند در غير اين صورت بار اول اخطاريه توسط بازرسان اتاق و اتحاديه مربوطه به آن واحد صنفي داده مي شود که ظرف ۷۲ ساعت بايد پرونده اخذ پروانه تشکيل شود در غير اين صورت واحد صنفي متخلف توسط پليس اماکن تعطيل خواهد شد.

 

رستگار ادامه داد: اما در صورتي که تخلفات ديگري نظير کم فروشي، مغاير فروشي، گرانفروشي و يا اگر کالاي فروخته شده داراي شناسه و کد کالا نباشند، درج قيمت صورت نگرفته باشد و يا در صورت عدم صدور فاکتور؛ آن واحد صنفي ابتدا اخطار گرفته سپس به تعزيرات حکومتي معرفي خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: در تهران ۱۳۵ اتحاديه مرتبط با توزيع، خدماتي و خدمات فني فعاليت مي کنند که در هنگام اخذ پروانه کسب مشخص مي شود فرد مي تواند چه کالاهايي را بر اساس ضوابط به فروش برساند.

پيگيري مغايرفروشي

عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران با بيان اينکه مغاير فروشي به معناي اين است که کالاهايي شبيه يکديگر هستند؛ اما از نظر کيفيت و استاندارد با هم مغايرت دارند گفت: اگر مشخص شود آن کالاي فروخته شده مغاير با کالايي بوده که مد نظر مشتري از نظر کيفيت بوده با ارائه فاکتور رسمي و رسيد خريد قابل پيگيري خواهد بود.

رستگار در ادامه گفت: مهم ترين موضوع اين است که مردم بايد دقت داشته باشند که واحد صنفي داراي پروانه کسب باشد؛ ضمن اينکه جلوي ديد مردم قرار گرفته باشد.

وي تاکيد کرد: در ادامه هم حتما بايد فاکتور رسمي از فروشنده دريافت کند که به منزله سند رسمي است و مشخصات پولي که پرداخت شده نيز به چه صورت بوده نقدي يا کارت به کارت و يا کارتخوان در آن قيد شده باشد.

رستگار گفت: از آنجا که بازرسان از نظر فني و قانوني اشراف کافي و کامل دارند با بررسي شکايت در عرض يک هفته به موضوع رسيدگي مي شود

نحوه شکايت

عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران با بيان اينکه نحوه شکايت يکي از طريق سامانه ۱۲۴ و ديگري با مراجعه حضوري به واحد بازرسي و نظارت اتاق اصناف به آدرس: سه راه طالقاني، خيابان خواجه نصير، ميدان سپاه، پلاک ۲۰۵ است گفت: همچنين با تلفن هاي ۷۷۶۲۳۹۳۳ الي ۳۴ هم مي توانند تماس بگيرند.

رستگار ادامه داد: بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ به واحد صنفي اخطاريه کتبي ارسال و سپس پرونده به تعزيرات حکومتي فرستاده مي شود.

به گفته وي از آنجا که بازرسان از نظر فني و قانوني اشراف کافي و کامل دارند با بررسي شکايت در عرض يک هفته به موضوع رسيدگي و اگر تخلف واحد صنفي محرز شود تعزيرات حکومتي، کارشناس بازرسي اتاق و پليس اقتصادي به مسائل رسيدگي خواهند کرد.

رستگار تاکيد کرد: در کنار گزارشات مردمي بازرسان اتاق اصناف همراه با پليس اقتصادي نيز به صورت مداوم گشت زني مي پردازند.

نوشته مردم هنگام شکايت بايد فاکتور ارائه کنند/ فاکتور و رسيد پرداخت به منزله سند رسمي هستند اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992