پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روشنی مقدم رئیس ایدرو می شود؟ | احتمال تغییر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از  بازار، شنیده ها در طبقات وزارت صمت حاکی از آن است که عباس علی آبادی وزیر صمت، محمدرضا روشنی مقدم را جایگزین علی نبوی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد کرد.شنیده ها در طبقات وزارت صمت حاکی از آن است که عباس علی آبادی وزیر صمت به دنبال تغییر رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. بر همین اساس، احتمالا محمدرضا روشنی مقدم که سابقه مدیریت در گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا را در کارنامه دارد، جانشین علی نبوی رئیس فعلی ایدرو خواهد شد.

 

باتوجه به رسم دیرینه تغییر مدیران عامل واحدهای خودروساز همزمان با تغییر وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرانُ به نظر می رسد یکی از دو مدیرعامل ایران خودرو یا سایپا تغییر کند. چرا که رسیدن به هدف تولید ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو در سال جاری ساز و کار ها و الزاماتی را طلب میکند که پیوسته باید مد نظر باشد تا نتایج معکوس ببار نیاورد.

 

شرط اصلی نیل به توفیق در این راه انتخاب مدیری است که شرایط احراز آن را به معنای واقعی داشته باشد. چنانچه انتخاب مدیر عامل متاثر از سهم خواهی های سیاسی یا خارج از صنعت خودرو صورت گیرد، مسلما برنامه های وزارت صمت برای بهبود صنعت خودروسازی به شکل وارونه تحقق خواهد یافت.

 

براین اساس مدیری باید در دو واحد بزرگ خودروساز کشور تغییر کند که در کارنامه خود عدم رشد تیراژ، عدم استفاده از فناوری های جدید، عدم رشد تیراژ و زیان انباشت بیشتر دارد.

الزاما باید مدیرعامل معیار های کلیدی و اساسی علم مهندسی خودرو و آگاهی به قوانین بنگاه داری اقتصادی را داشته باشد، تا نتایج مطلوب را برای واحد خودروسازی مبتوع خود حاصل کند.

اگر چنین فرد و مدیری انتخاب یا در راس کار باشد، می توان به بهبود این صنعت امید داشت و گرنه چراغ قرمز خودروسازی با وجود زیان انباشت چند ده هزار میلیارد تومانی و کمبود نقدینگی روشن خواهد شد.

نوشته روشنی مقدم رئیس ایدرو می شود؟ | احتمال تغییر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992