پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45590

داود فکوری:
ضريب مالياتی سوپرمارکت‎ها با حاشيه سود آن همخوانی ندارد

رئيس اتحاديه سوپرمارکت‌‎داران و مواد پروتئيني تهران گفت: تورم مستمر و بالا رفتن مرتب قيمت ها باعث ايجاد چالش در صنف سوپر مارکت داران شده است. به دليل حاشيه سود کم در اين صنف، ضريب مالياتي بايد کاهش يابد.

 

داود فکوري، رئيس اتحاديه سوپرمارکت داران و مواد پروتئيني تهران در گفت وگو با خانه روشن گفت: يکي از مشکلاتي که واحدهاي صنفي اتحاديه ما با آن مواجه هستند، گراني هاي بازار است که باعث کاهش سرمايه سوپر مارکت داران شده است. در واقع تورم مستمر و افزايش قيمت کالاها باعث ايجاد چالش در کسب وکار صنف ما شده است.

 

وي افزود: تناوب زماني گران شدن کالاها به دوره‎هاي يک الي دو ماه رسيده است. مثلا کالايي مثل تن ماهي و دردو ماه اخير ۱۰۰درصد افزايش قيمت داشته که حاصل دو مرتبه گران شدن است. در اين رابطه نامه نگاري‎هايي با مراجع ذي‏صلاح انجام شده؛ اما بايد توجه داشته باشيم که قيمت نهاده هاي توليد براي توليدکنندگان نيزافزايش يافته است که باعث بالا رفتن قيمت تمام شده کالا مي شود.

 

فکوري درباره تاثيرگراني ها بر ميزان تقاضا گفت: بين ۵ تا ۱۰ درصد کاهش تقاضا داشته ايم، البته هميشه در ۱۵روز دوم ماه فروش ما مقداري کاهش دارد ولي خوشبختانه در حدي نيست که به تعطيلي واحدهاي صنفي بينجامد.

 

او در خاتمه به معضل مالياتي اعضاي اين صنف اشاره کرد: از سازمان مالياتي کشور تقاضا داريم که ضريب مالياتي واحدهاي صنفي ما از ۱۰ درصد به ۵ يا ۶ درصد کاهش يابد؛ زيرا براي صنفي که حاشيه سود آن ۱۰ تا ۱۳درصد است ضريب ۱۰ براي اخذ ماليات زياد است و ديگر هزينه‎هاي جانبي هستند که انتظار داريم کاهش پيدا کنند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992