پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابرخودروی هیدروژنی تویوتا GR H2 برای مسابقات لمان رونمایی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، خودروهای هیدروژنی از سال ۲۰۲۶ وارد مسابقه ۲۴ ساعتی لمان خواهند شد؛ پس تویوتا تصمیم گرفته تا مثل چند سال اخیر نفر اول آن باشد.

تویوتا در سال‌های اخیر فعالیت خود را در حوزه‌های گوناگون افزایش و خودروهای مفهومی نسبتا زیادی را در معرض دید عموم قرار داده است تا از مدل‌های آینده فناوری‌های خود رونمایی کند. این شرکت امروز در جریان مراسم‌های پیش از شروع صدمین سالگرد مسابقه ۲۴ ساعتی لمان در پیست لاسارته فرانسه، از مدل مفهومی تازه خود با نام «GR H2 ریسینگ» رونمایی کرد که یک خودروی مسابقه‌ای برای رقابت‌های استقامت جهان با موتور هیدروژنی به شمار می‌رود. آقای «اکیو تویودا» شخصا در مراسم رونمایی شرکت داشت.

خودرو تازه‌نفس ژاپنی‌ها ۵.۱ متر طول و ۲.۰۵ متر عرض دارد. متاسفانه سازنده هنوز اطلاعات دیگری را درباره آن و پیشرانه‌اش منتشر نکرده است. تویوتا اعلام کرده که GR H2 چیزی بین خودروهای تمام هیدروژنی و هیبریدی محسوب می‌شود.

بنابر تصمیم هیئت برگزاری رقابت‌های WEC و مسابقه ۲۴ ساعتی لمان، «اتوموبیل کلاب دلئوست یا ACO»، تیم‌های گوناگون می‌توانند در لمان سال ۲۰۲۶ خودروهای هیدورژنی را هم وارد میدان مسابقه کنند. به این ترتیب هم خودروهای درون‌سوز هیدروژنی و هم نمونه‌های سلول سوختی هیدروژنی می‌توانند در رویداد مشهور موتوراسپرت شرکت داشته باشند. ACO پیش‌بینی می‌کند که تا پایان دهه جاری میلادی تمام شرکت‌کنندگان این مسابقه به‌نوعی از هیدروژن برای حرکت خود استفاده کنند.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا، در جریان معرفی این ابرخودرو در پیست لاسارته گفت:

لمان جایی برای جابه‌جا کردن مرزها و درک آینده به شمار می‌رود. هدف من رسیدن به انتشار کربن صفر بدون از دست دادن سرعت و هیجان مسابقات است. اگر فکر می‌کردم که این فناوری پیروز نخواهد شد، در وهله اول روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کردم. هیدروژن تنها به‌دلیل رسیدن به عدم انتشار کربن استفاده نمی‌شود بلکه واقعا فناوری هیجان‌انگیزی است و صدا، گشتاور و پویایی خوبی را ارائه می‌کند. همه این‌ها هست.

تویوتا از دور سوم مسابقات «سری سوپر تایکیو» در سال ۲۰۲۱ از کرولا با موتور هیدروژنی استفاده می‌کند. خودروی تازه این خودروساز با کمک مرکز تحقیقاتی تویوتا در «هیگاشی فوجی» و تیم مسابقه‌ای آن، تویوتا گازو ریسینگ اروپا، توسعه داده خواهد شد. نظر شما درباره این خودروی تازه و آینده مسابقات ۲۴ ساعتی چیست؟!

 

نوشته ابرخودروی هیدروژنی تویوتا GR H2 برای مسابقات لمان رونمایی شد اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992