پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45460

تعاونی روش خوب

 

تعاونی‌ها نوعی سازمان هستند که توسط اعضای آن تشکیل می‌شوند و هدف آن‌ها تامین نیازها و توسعه اقتصادی برای اعضا است. تعاونی‌ها هم در اقتصاد بازار آزاد و هم در اقتصادهای بسته یا دولتی وجود دارند. علت چنین حضوری ماهیت مردمی تعاونی است با این حال تعاونی‌ها اغلب برای انتفاع اقتصادی و توسعه کسب و کارهای اعضای خود تاسیس می‌شوند.

 

بازار لوازم یدکی تهران
در بازار لوازم یدکی تهران سابقه تاسیس قریب به ۱۰ تعاونی(تا آنجا که من تحقیق کرده ام) وجود دارد. اما این سابقه تصویر ذهنی بسیار مطلوبی در اذهان فعالان این بازار ایجاد نکرده است. در مواردی خاطره ناخوشایندی نیز برجای گذاشته است. با این وجود گروه نواندیشان و پیش کسوتان صنف در نظ دارند وعده خود را در مورد راه اندازی تعاونی برای صنف عملی کنند.

 

تعاونی نواندیشان وپیش کسوتان پارس
روز ۸ خرداد ۱۴۰۲ تعاونی نواندیشان و پیش کسوتان پارس ثبت شد. یعنی بعداز ۱۸ ماه بالاخره کار ثبت به انجام رسید. این زمان برای ثبت تعاونی طولانی است اما دلایلی دارد که مهم‌ترین آن به مسئله تعهد گروه نواندیشان و پیش کسوتان صنف به وعده‌های خود است. بعضی تصور می‌کردند تاسیس تعاونی فقط یک شیوه و پروزه تبلیغاتی برای استفاده در صندوق انتخابات اتحادیه است لذا کار تعاونی از آغاز پیش ثبت نام (۱۳۹۹٫۹٫۱۵) تا پایان انتخابات به مدت شش ماه مسکوت ماند. اما پس از آن اعضای گروه به حضور در اتحادیه و کمک برای موفقیت هیئت مدیره مشغول شدند. بالاخره سایر اعضا آستین همت بالا زدند و کار ثبت را به انجام رساندند.

 

اعضای خانواده
اعضای صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران روابط صمیمی و مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل دارند. روابط قوم و خویشی نیز بین اعضای صنف فراوان است. جالب بدانید بیش از یک سوم اعضای صنف شریک دارند. تقریبا نزدیک به اتفاق اعضای صنف کارمند دارند. این صنف بسیار ریشه دار و پرظرفیت است. از همین رو می‌توان به موفقیت تعاونی نواندیشان و پیش کسوتان پارس که برآمده از این صنف است باور داشت. گرچه بانیان و موسسین تعاونی هیچ محدودیتی برای عضویت در تعاونی از نظر نوع شغل، جنسیت، تحصیلات یا هر نوع وجهی که موجب محروم شدن کسی از عضویت در تعاونی گردد؛ قرار نداده‌اند اما به طور طبیعی فعالان صنوف و صنایع خودرویی در سراسر کشور عضو تعاونی پارس خواهند شد. ان شاء الله

 

اعضای تعاونی
برای عضویت در تعاونی خرید یک سهم ۱۰ میلیون تومانی کافی است. این تعاونی از ابتدا تاکید به همکاری، همیاری و توسعه کسب و کار صنفی داشته است. امیداست با جذب سرمایه‌های مادی و معنوی اعضای صنوف و صنایع خودرویی و کسانی که به نوعی می‌توانند به تعاونی کمک کنند، شاهد انجام کارهای بزرگ و مفید باشیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۳۳۹۳۶۷۹۴ دفتر تعاونی تماس بگیرید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992