پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45330

عليرضا عباسي، رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران:
افزايش بيش از حد قيمت مواد اوليه قدرت خريد مبلمان را کاهش داده است/ به نام حمايت از توليد داخل به کام انحصارگران

رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران با اشاره به اينکه عدم خريد مبلمان بسياري از کارگاه ها را به تعطيلي مي کشاند گفت: در بخش تامين مواد اوليه نظارتي وجود ندارد در نتيجه مواد اوليه بيشتر از تورم، گران و باعث شده قدرت خريد مردم کاهش چشمگيري داشته باشد.

عليرضا عباسي، رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران در گفت و گو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر واحدهاي صنفي عضو اين اتحاديه حال خوشي ندارند. صنعت مبلمان ۸ تا ۱۰ درصد صنعت کشور را به خود اخصاص داده است؛ اما به تازگي مورد بي مهري مردم و مسئولان و به طور خاص وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است.

وي در ادامه بيان کرد: صنف ما يک پروسه تامين، توليد و توزيع را بر عهده دارد. دستگاه هاي نظارتي در بخش تامين مواد اوليه هيچ گونه نظارتي اعمال نمي کنند به همين دليل در يکي دو سال اخير شاهد گران شدن بيش ار حد و حتي بيشتر از تورم مواد اوليه مورد نياز براي توليد هستيم. به خاطر اين افزايش قيمت ها قدرت خريد مردم کاهش چشم گيري پيدا کرده است.

عباسي تصريح کرد: در واقع قشر متوسط جامعه ديگر توان خريد يا تعويض مبلمان را ندارد و اين اتفاقات باعث شده تعدادي از کارگاه ها رو به تعطيل شدن بروند.

وي با تاکيد بر رفع چالش هاي موجود افزود: پيشنهاد ما براي رفع مشکلات موجود اين است که در ستاد رفع موانع توليد توجه خاصي به تامين مواد اوليه شود تا وضعيت توليد بهتر شود. حمايت از توليد و قدرت گرفتن توليدات داخلي افتخار ماست؛ اما نبايد به بهانه حمايت از توليد داخل انحصار ايجاد شود.

رئيس اتحاديه درودگران و مبل‎سازان تهران تاکيد کرد: بهتر است از تامين‎کنندگان مواد اوليه حمايت شود تا بتوانند مواد اوليه را با کمترين قيمت در اختيار توليدکننده قرار دهند.

عباسي در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر موانع موجود در صادرات و واردات برداشته شود و رقابت در بازار جريان يابد، در يک فضاي رقابتي توليدکنندگان داخلي مجبور مي شوند کيفيت کالاي خود را ارتقا دهند و قيمت ها هم به تعادل مي رسد در نتيجه اين اقدامات توان خريد مردم هم بهبود پيدا مي کند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992