طبق مقررات این تسویه به مالکان خودروهای هیوندا و کیا در آمریکا که خودرویشان سرقت شده یا در نتیجه تلاش برای سرقت آسیب دیده، ۱۴۵میلیون دلار پرداخت می‌شود. اما این تسویه اوضاع را آرام نکرده است. در این میان نیویورک نیز به دلیل غفلت و ایجاد دردسر برای مردم شکایتی ثبت کرده است. به طور خاص این شهر خودروسازان کره‌ای را متهم کرده با اجتناب از به‌کارگیری فناوری ضد‌سرقت عمومی در برخی مدل‌های خاص کیا و هیوندای در آمریکا، ایمنی عمومی را قربانی سود خود کرده‌ است. نیویورک مدعی است این اقدام خودروسازان یک اقدام خاص بوده زیرا وسایل نقلیه هیوندای و کیا در بازارهای اروپا و کانادا نیز فروخته می‌شوند و روی آنها ایموبلایزر وسیله نقلیه نصب شده و چنین اقدامی به طور واضح اعلام شده است.

خودروهای مدرن سوئیچ ایموبلایزر دارند و عملکرد آن به این صورت است که یک قفل نرم‌افزاری روی کامپیوتر خودرو گذاشته می‌شود تا از روشن شدن موتور خودرو جلوگیری کند. به عبارتی تا این قفل باز نشود، استارت زدن خودرو بیهوده است. نبود ایموبلایزرها زمانی مشکل‌ساز شد که در اوایل سال جاری میلادی «چالش کیا» در تیک‌تاک فراگیر شد و در این پلتفرم ویدئوهایی درباره آنکه چگونه می‌توان برخی وسایل نقلیه هیوندای را با استفاده از یک کابل یواس‌بی، روشن کرد، منتشر شد. در نتیجه شهر نیویورک شاهد افزایش ۶۶۰درصدی نرخ سرقت خودروهای هیوندای و کیا در چهارماهه نخست  ۲۰۲۳ میلادی در مقایسه با همین بازه در سال گذشته بود. به گفته مقامات شهر نیویورک این امر نه‌تنها به گزارش بیشتر سرقت خودروها، بلکه دیگر چالش‌های ایمنی از جمله رانندگی خطرناک و رویارویی‌های خشن بین سارقان و مالکان منجر شده است.