پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45145

ماشین پژو ۲۰۷i اتوماتیک

پژو ۲۰۷i اتوماتیک

پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط پژو معرفی و به بازار عرضه شد و تقریبا بعد از مدت زمان کوتاهی، شاهد عرضه آن در بازار کشور هم بودیم، اما نسخه های عرضه شده توسط ایران خودرو یک تفاوت بزرگ با مدل های فرانسوی داشت و آن هم پیشرانه محرک آن بود دقیقا از همان موتور TU5 پژو ۲۰۶ استفاده می کرد. به همین دلیل پژو ۲۰۷ های عرضه شده توسط ایران خودرو در بازار کشور را پژو ۲۰۷i معرفی کرد تا شناسه ای برای خودرویی باشد که در ظاهر پژو ۲۰۷، اما در باطن پژو ۲۰۶ باشد. در بخش فنی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک همان پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی TU5 را دارد که در محدوده کارکرد ۵۸۰۰ دور بر دقیقه می تواند خروجی قدرت ۱۰۵ اسب بخاری و همچنین در محدوده ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، می تواند حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متری تولید کند که برای دریافت و انتقال آن به سمت چرخ های جلو، از جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده تا زحمت راننده را برای کلاچ گرفت های مداوم و عوض کردن دنده کم کند.

بررسی پژو ۲۰۷i اتوماتیک

پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط پژو معرفی و به بازار عرضه شد و تقریبا بعد از مدت زمان کوتاهی، شاهد عرضه آن در بازار کشور هم بودیم، اما نسخه های عرضه شده توسط ایران خودرو یک تفاوت بزرگ با مدل های فرانسوی داشت و آن هم پیشرانه محرک آن بود دقیقا از همان موتور TU5 پژو ۲۰۶ استفاده می کرد. از همان ابتدای عرضه پژو ۲۰۷ توسط ایران خودرو، شاهد استقبال بسیار خوبی از آن در بازار کشور بودیم و طی سال های اخیر و در راستای گسترش سبد محصولات قابل عرضه، شاهد معرفی و عرضه مدل های مختلفی از این خودرو با آپشن های بیشتری همچون سقف پانوراما و گیربکس اتوماتیک یا در کلاس های مختلفی همچون نسخه صندوقدار بودیم که در نبود برندهای خارجی و قیمت بسیار بالای مدل های موجود در کشور، توانسته طی سال های گذشته محبوبیت خود را به رغم قیمت نسبتا بالای خود در مقایسه با دیگر محصولات تولید داخل حفظ کند.

داخل پژو ۲۰۷i اتوماتیک

در داخل کابین تفاوت زیادی میان نسخه اتوماتیک و گیربکس دستی دیده نمی شود و اگر نسخه دستی با سیستم مالتی مدیا و مجهز به صفحه نمایشگر ۷ اینچی داشته باشد، تقریبا یک کابین کاملا مشابه در مقایسه با نسخه اتوماتیک دریافت خواهید کرد و تنها تفاوت های آنان را می توان در رنگ پس زمینه صفحه کیلومتر و یا کنسول وسط جستجو کرد که آن هم به خاطر جایگزین شدن جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته با گیربکس دستی ۵ سرعته بوده است. در مجموع همچون طراحی بیرونی، طراحی داخل کابین می تواند رضایت کاربران را به خود جلب کند و نیازهای آنان به یک طراحی مناسب با دسترسی راحت به کلیدها و امکانات اتومبیل فراهم کند. بویژه کلیدهای کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا بر روی غربیلک فرمان که می تواند دسترسی سریع و راحتی برای کاربران فراهم کند.

طراحی پژو ۲۰۷i اتوماتیک

به لطف فعالیت چندین ساله پژو ۲۰۷ در بازار کشور، تقریبا همه با ویژگی های ظاهری آن آشنا هستیم و بدون شک همگی ما برای یکبار هم که شده باشد، تجربه سواری با این خودروی هاچ بک جذاب بازار کشور را داشته ایم. باوجود اینکه طراحی و عرضه پژو ۲۰۷ به سال ۲۰۰۷ میلادی برمی گردد، اما در بازار کشور و شرایط کنونی که خودروهای وارداتی شانس زیادی برای عرض اندام و فروش گسترده را ندارند، طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و با ظاهر تخم مرغی جذاب و چراغ های قورباغه ای متفاوت، هنوز هم یکی از اصلی ترین گزینه های جوانان برای داشتن یک خودروی جوان پسند باشد، هرچند در شرایط کنونی قیمت این خودرو در بازار به قدری بالا رفته است که تنها قشر خاصی از جوانان امکان خرید این اتومبیل را دارد.

مشخصات پژو ۲۰۷i اتوماتیک

در بخش فنی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک همان پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی TU5 را دارد که در محدوده کارکرد ۵۸۰۰ دور بر دقیقه می تواند خروجی قدرت ۱۰۵ اسب بخاری و همچنین در محدوده ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، می تواند حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متری تولید کند. اما بزرگ ترین تفاوت پژو ۲۰۷ در این نسخه همانطور که از نام آن پیداست، مربوط به جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک می شود که بکارگیری آن در بخش فنی باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد ۱۲٫۶ ثانیه و حداقل مصرف سوخت ۷٫۱ لیتری به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی بدست آید. به طور دقیق پیشرانه این خودرو در مدل یورو ۴ می تواند مصرف سوخت ۹٫۹ لیتری در استفاده های شهری داشته باشد، اما مصرف سوخت آن در استفاده های خارج از شهر و بزرگراه به حداکثر ۵٫۵ لیتر خواهد رسید که به صورت ترکیبی مصرف سوخت آن را به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری به حداقل ۷٫۱ لیتر خواهند رساند. این خودرو با طول کلی ۳۹۰۰ میلی متر، عرض ۱۶۸۰ میلی متر، ارتفاع ۱۴۶۸ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ میلی متری ساخته شده است که تفاوتی با نسخه دستی نداشته و هنوز هم فضای پای خیلی کمی در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد

مشخصات فنی پژو ۲۰۷i اتوماتیک

نام خودرو
پژو ۲۰۷i اتوماتیک
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)
۲۰۰۷
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۸۷ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲٫۶ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۰۹۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۹۰۰ طول – ۱۶۸۰ عرض – ۱۴۶۸ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۴۴۳ میلیمتر

امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۷i اتوماتیک

علاوه بر جعبه دنده اتوماتیک، امکانات نسبتا خوبی هم می توان بر روی نسخه اتوماتیک پژو ۲۰۷ دریافت کرد که در این خصوص علاوه بر سیستم های ایمنی ترمز ABS، EBD و EBA، می توان به ترمزهای دیسکی جلو با سیستم خنک شونده، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم مالتی مدیا مجهز به یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی و همراه با امکاناتی نظیر GPS، پورت USB، پخش DVD، وجود بلندگو بر روی درب های جلو و عقب و بلوتوث اشاره کرد. از دیگر امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم می توان به سیستم فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل بر روی فرمان، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های جدید عقب، چراغ های مخصوص روز، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به راهنما، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب و در نهایت به کروز کنترل اشاره کرد که از مهم ترین امکانات پژو ۲۰۷ اتوماتیک عرضه شده توسط ایران خودرو به شمار می روند.

امکانات پژو ۲۰۷i اتوماتیک

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – مجموعا ۲ کیسه هوا
سیستم صوتی
سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش ۷ اينچي لمسي، GPS، DVD،پورت USB ، بلندگو درهاي جلو و عقب ، تيوتر صوتي جلو، بلوتوث
ترمز و پایداری
سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده, ترمز عقب ديسكي توپر
دیگر امکانات
فرمان هیدرولیكی – كلیدهای كنترل روی فرمان (MFC) – چراغ مه شكن جلو و عقب – قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو – چراغ جدید عقب – چراغ جلو مجهز به چراغ روز – آینه های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – ایموبیلایزر – قفل مركزی با ریموت – كمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع – كمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه ای – صندلی عقب مجهز به ایزوفیكس – سنسور دنده عقب – دوربین دنده عقب – رینگ ۱۴ اینچ آلومینیومی – صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم۴جهت بصورت دستی – پشت سری جلو وعقب قابل تنظیم – كروز كنترل

رقبای پژو ۲۰۷i اتوماتیک در بازار

در بازار کشور، رقیب پژو ۲۰۷ اتوماتیک را دو خودروی برلیانس H320 و رنو ساندرو اتوماتیک می دانند، هرچند در شرایط کنونی کشور و نوسانات قیمتی در بازار باعث شده تا فاصله خودروهای ذکر با یکدیگر اختلاف نسبتا زیادی پیدا کند که در این بین رنو ساندرو محدوده قیمت بالاتر، و خودروی برلیانس H320 محدوده قیمت پایین تری نسبت به مدل های صفر کیلومتر پژو ۲۰۷ اتوماتیک پیدا کرده است. اما با این حال، خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک می تواند گزینه بهتری برای کاربران باشد که اصلی ترین و مهم ترین دلیل آن می تواند فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش آن در نمایندگی های گسترده ایران خودرو در سراسر کشور باشد، درحالی که دو خودروی برلیانس H320 و رنو ساندرو اتوماتیک تولید آنان متوقف شده و گزارش های بازار هم نشان از کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آنان در بازار دارد.

نوشته ماشین پژو ۲۰۷i اتوماتیک اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992