پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45043

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان: توسعه صادرات از مرزهای کردستان جزو اولویت‌های دولت است

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این استان دارای ظرفیت فراوانی در تجارت مرزی است و برنامه‌ریزی‌هایی هم برای توسعه فعالیت های تجاری به ویژه صادرات انجام شده است.

بختیار خلیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کردستان دارای ۲۳۰ کیلومتر مرکز مشترک با کشور عراق است، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۴۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که سهم صادرات سایر گمرکات ۳۹۹ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: در مجموع ۸۴۳ میلیون دلار صادرات و ۱۱۶ میلیون دلار واردات و ۴۰۷ میلیارد دلار ترانزیت از گمرکات استان انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: طی سال‌های اخیر با رشد و رونق فعالیت‌های تجاری ظرفیت‌های موجود در مرزهای استان بیشتر از گذشته نمایان شده است.

خلیقی توسعه رویه‌های تجاری به ویژه صادرات را در اولویت برنامه‌های استان خواند و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی هم در این راستا انجام شده است و امید می رود با همکاری فعالان اقتصادی و بازرگانی شاهد اجرایی شدن و تحقق آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مبادلات تجارت خارجی استان شامل صادرات، واردات و ترانزیت است، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار حجم مبادلات تجارت خارجی از مرزهای استان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بیشترین مبادلات تجاری استان به کشور عراق انجام می شود، گفت: از دیگر مزایای مرزی بودن استان وجود سه بازارچه موقت غیررسمی در شهرستان های مریوان، سروآباد و بانه است.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات هم فعال است.

نوشته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان: توسعه صادرات از مرزهای کردستان جزو اولویت‌های دولت است اولین بار در هنر و صنعت. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992