پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=45039

سیاست‌گذاری خوزستان درتوسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی/کاهش بحران‌های کارگری در دولت سیزدهم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی درحوزه فولاد و پتروشیمی از جمله سیاست‌های راهبردی مهم خوزستان است چون صنایع بزرگ زیادی در این دو حوزه وجود دارد.

دکتر مهرداد نیکو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان‌کرد: دستگاه‌های اجرایی، غالبا وظیفه ساماندهی اشتغال بخش خود را دارند و در خوزستان حوزه‌های کشاورزی، زراعت، نخیلات، شیلات و صنعت از ظرفیت‌های خوبی در کشور برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه صنایع استان را عمدتا صنایع بالا دستی تشکیل می‌دهند که اشتغال‌زایی آنها نسبت به صنایع کوچک و متوسط متناسب نیست افزود: سیاست‌گذاری خوزستان در حوزه کشاورزی توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزایش بهره‌وری آب است تا به واسطه آب در دسترس، سطح زیر کشت محصولات نیز افزایش و فرصت های شغلی پایدار بیشتری به وجود بیاید.

نیکو راهبرد توسعه ای استان و دستگاه‌های اجرایی در بخش صنعت را توجه به صنایع پایین دستی، اشتغال و تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر عنوان کرد و ادامه داد: همچنین احیا صنایع راکد در جهت رشد تولید با جدیت در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی ادامه داد: کمک به واحدهای صنعتی به منظور رسیدن به ظرفیت کامل تولید نیز راهکاری است که در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیر دارد.

 

کاهش بحران‌های کارگری در دولت سیزدهم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان منشا برخی بحران‌های کارگری در استان را ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق و یا خصوصی سازی واحدهای صنعتی دانست و گفت: تبعات برخی خصوصی‌سازی ها همچنان تداوم دارد چون افرادی که تملک را انجام می‌دهند چندان دغدغه تولید نداشته و از ظرفیت کارخانه به خوبی استفاده نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین دغدغه کارگری مربوط به نیشکر هفت تپه بود که مشکلات آن با برنامه‌ریزی و پیگیری دولت سیزدهم به میزان زیادی کاهش یافته است.

نیکو خاطرنشان‌کرد: همچنین تلاش های جدی به منظور توانمندسازی بیشتر صنایع در حال انجام است تا شاهد چالش های کارگری ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق نباشیم.

نوشته سیاست‌گذاری خوزستان درتوسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی/کاهش بحران‌های کارگری در دولت سیزدهم اولین بار در هنر و صنعت. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992