پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44917

ماشین تاگا H

بررسی تاگا H

کینگ لینگ تاگا خودرویی نسبتا جدید محسوب می‌شود. نسل نخست این پیکاپ در سال ۲۰۱۷ و براساس همکاری کینگ لینگ و ایسوزو معرفی شد. مدتی بعد و در سال ۲۰۲۱، شرکت سازنده تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت کینگ لینگ تاگا را روانه بازار کند. نسخه فیس لیفت این پیکاپ کینگ لینگ تاگا H نام گرفت و بیشتر از گذشته به ایسوزو D-Max نسل سوم شباهت پیدا کرده بود. از سوی دیگر پادرا دیزل نیز شرکتی نوپا در صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد و حوزه کاری آن‌ها عرضه کامیون‌های شرکت تاترا بود. این شرکت در ابتدای سال ۱۴۰۱ از قصد خود برای ورود به بازار پیکاپ‌ها خبر داد و کینگ لینگ تاگا H را به عنوان محصول جدید خود در این سگمنت معرفی کرد.

داخل تاگا H

طراحی داخلی کینگ لینگ تاگا H را می‌توان نسبتا مدرن و به روز دانست. این پیکاپ از ترکیب دو نمایشگر دیجیتال برای نمایش اطلاعات حیاتی و سیستم سرگرمی استفاده می‌کند که به صورت جداگانه از یکدیگر تعبیه شده‌اند. نمایشگر به صورت مجزا از داشبورد قرار گرفته است و تنظیمات آن به صورت لمسی صورت می‌گیرد. سیستم تهویه کینگ لینگ تاگا H نیز ظاهر ساده‌ای دارد و به صورت الکتریکی کنترل می‌شود. خوشبختانه فرمان خودرو از نوع دی کات است که رانندگی با کینگ لینگ تاگا H را در معابر باریک و صعب‌العبور آسان می‌کند.

طراحی تاگا H

ظاهر خارجی کینگ لینگ تاگا H شباهت بسیار زیادی به نسل سوم ایسوزو دی مکس دارد. در حالی که نسخه اصلی این خودرو براساس شباهت با پیکاپ‌های اقتصادی فورد همچون فورد رنجر طراحی شده بود، طراحان کینگ لینگ تصمیم گرفتند تا نسخه فیس‌لیفت این خودرو را براساس ایسوزو دی مکس طراحی کنند. همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، کینگ لینگ تاگا H براساس مشخصات فنی ایسوزو دی مکس شکل گرفته است و اکنون طراحان شرکت چینی تصمیم گرفته‌اند تا ظاهر خارجی این خودرو را نیز براساس پیکاپ ژاپنی خلق کنند. استفاده از این سبک طراحی سبب شده است تا ظاهری موزون و زیبا را در کینگ لینگ تاگا H مشاهده کنیم و از نقص‌های معمول طراحی خودروهای چینی در آن اثری دیده نشود.

مشخصات تاگا H

کینگ لینگ تاگا H با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی به تولید می‌رسد و پادرا دیزل تصمیم دارد تا هر دو نسخه این پیکاپ را به بازار ایران عرضه کند. هر دو نسخه کینگ لینگ تاگا H با گیربکس دستی تولید می‌شوند، با این تفاوت که امکان خرید نسخه بنزینی با گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد.

مشخصات فنی تاگا H

نام خودرو
تاگا H
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
۲۰۱۷
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۸۰۰ سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت
۲۳۱ اسب بخار در ۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۳۱۰ نیوتن متر در ۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۲۰۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۵۶۶۰ طول – ۱۸۸۵ عرض – ۱۸۲۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۳۴۰۶ میلیمتر

امکانات و تجهیزات تاگا H

کینگ لینگ تاگا H پیکاپ مجهزی است و امکانات مرسوم خودروهای امروزی را می‌توان در آن یافت. در صورتی که نسخه فول آپشن این خودرو به بازار ایران عرضه شود، کینگ لینگ تاگا H رقیبی قدرتمند برای پیکاپ‌های کم‌ آپشن و ساده چینی خواهد بود.

امکانات تاگا H

کیسه هوا
سیستم صوتی
صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی
ترمز و پایداری
HAC – ESC – ASR – ABS – EBD
دیگر امکانات
کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرمی صندلی ها، سیستم ورود بدون کلید

رقبای تاگا H در بازار

کینگ لینگ تاگا H با انبوهی از رقبا در ایران روبرو است. کی ام سی T8 بزرگترین و اصلی‌ترین رقیب این پیکاپ خواهد بود، در حالی که آمیکو آسنا و فوتون تونلند ایران خودرو دیزل نیز از مدت‌ها پیش در بازار ایران حضور دارند. پیکاپ مکث موتور کلوت نیز یکی از رقبای قدرتمند و مجهز کینگ لینگ تاگا H در ایران خواهد بود. بنابراین در صورت عرضه موفقیت آمیز کینگ لینگ تاگا H توسط پادرا دیزل، این شرکت نیازمند به کار گیری برنامه بازاریابی مدون و مفیدی است تا این محصول فروش موفقی را در بازار ایران تجربه کند.

نوشته ماشین تاگا H اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992