پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44772

ماشین ام وی ام ۵۳۰

بررسی ام وی ام ۵۳۰

چری A5 که در بازار کشور آن را با اسم MVM 530 می شناسیم، برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی و با ۳ موتور مختلف ۱٫۵ لیتری، ۱٫۸ لیتری و ۲ لیتری راه اندازی شد و با دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در دسترس مشتریان قرار گرفت.
این خودرو به غیر از چین، در کشورهای مختلفی همچون مصر، اوکراین، روسیه و ایران تولید شد که در ایران با نام MVM 530 شناخته شده و با حجیم ترین پیشرانه وارد بازار شد، یعنی موتور چهار سیلندر ۲ لیتری که با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود می توانست خروجی قدرت ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متری تولید کند.
در بازار ایران، سال ۱۳۸۹ بود که خودروی سدان ام وی ام ۵۳۰ متولد شد و تنها بعد از ۶ سال فعالیت در کشور، تولید آن سال ۱۳۹۵ متوقف شد تا ظرفیت تولید شرکت به محصولات بهتر و جذاب تری اختصاص پیدا کند.

داخل ام وی ام ۵۳۰

همچون طراحی بیرونی، در داخل کابین هم نباید توقع یک داشبورد جذاب و پیشرفته را داشت، ولی به نسبت قیمت خودرو کیفیت مناسبی دارد و با ظاهر ساده آن هم می‌ توان کنار آمد. طراحی ادوات داخلی بسیار ساده است و کیفیت داشبورد نیز در طول زمان افت کرده است. البته چری در این مورد در طول سالیان گذشته بسیار کار کرده و اکنون کیفیت متریال داخلی خودروهای چری بسیار پیشرفت کرده است.

طراحی ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰ در بحث ظاهری حرف زیادی برای گفتن ندارد و طراحی نه چندان جالب آن در کنار رینگ و لاستیک های کوچک شرکتی با وجود بدنه بزرگ و صندوق عقب مکعبی شکل، یک طراحی ناهماهنگ و نه چندان جالب را به نمایش گذاشته است و باتوجه به شرایط بازار و قیمت این خودرو برای فروش، ارزش خرید این اتومبیل را حتی در مقایسه با خودروهای تولید داخل بسیار کم می کند.
البته رقبای این خودرو هم در بازار شرایط خیلی بهتری ندارند. به عنوان مثال تندر ۹۰ با صرف نظر از تمامی ویژگی ‌های فنی خوبی که دارد، از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر می رسد و خودروی پژو پارس هم با اینکه طراحی زیباتری دارد، ولی سال هاست که شاهد حضور آن در بازار هستیم و تقریبا یک چهره تکراری با کمترین تغییرات طی سال های گذشته دارد.
به طور کلی طرح‌ محصولات جدید خودروهای چینی سطح توقع را بالا برده و باعث شده تا طراحی محصولات نسل قدیمی آن را یک فاجعه بدانیم، ولی با توجه به شرایط فعلی بازار و رقبای موجود در محدوده قیمتی این خودرو، باید کمی به خودمان ساده بگیریم و طراحی ام وی ام ۵۳۰ را قابل قبول بدانیم.

مشخصات ام وی ام ۵۳۰

این خودرو در زمان عرضه با ۳ موتور چهار سیلندر بنزینی با حجم ۱٫۵ لیتری، ۱٫۸ لیتری و ۲ لیتری راه اندازی شد و همچنین با دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در دسترس مشتریان قرار گرفت، اما در بازار کشور حجیم ترین نسخه آن با حجم ۱۹۷۱ سی سی و متصل به جعبه دنده ۵ سرعته دستی به مشتریان عرضه شد.
این پیشرانه با مصرف سوخت ۶٫۸ لیتری در شرایط استاندارد، امکان تولید ۱۳۹ اسب بخار قدرت در محدوده ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر خروجی گشتاور ۱۸۲ نیوتن متری در محدوده ۴۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد که با دریافت و انتقال این نیرو با کمک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو، طی ۱۲ ثانیه می توان از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسید.
ام وی ام ۵۳۰ به طور کلی با طول ۴۵۵۲ میلی متر، عرض ۱۷۵۰ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۳ میلی متر ساخته شده است که در مجموع باعث شده وزن این خودرو به چیزی حدود ۱۲۹۰ کیلوگرم برسد.

مشخصات فنی ام وی ام ۵۳۰

نام خودرو
ام وی ام ۵۳۰
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
۱۳۸۹
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۹۷۱ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۸۵ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۹۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۵۲ طول – ۱۷۵۰ عرض – ۱۴۸۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۰ میلیمتر

امکانات و تجهیزات ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰ آنچنان خودروی پرآپشنی نیست و نباید از آن توقع بالایی داشته باشید. اما در جدول زیر می توانید لیست امکانات رفاهی این خودرو را مطالعه کنید.

امکانات ام وی ام ۵۳۰

کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو – مجموعا ۲ کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به ۶ بلندگوی استریو
ترمز و پایداری
ABS – EBD
دیگر امکانات
سنسور دنده عقب – سیستم تهویه هوای اتوماتیک – کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان – کامپیوتر سفری – روکش چرمی – شیشه بالابر برقی برای ۴ در – آینه های جانبی برقی

رقبای ام وی ام ۵۳۰ در بازار

ام وی ام ۵۳۰ در بازار دست دوم ها آنچنان تنها نیست و با قیمت آن می توانید به راحتی یک خودروی سدان داخلی نیز تهیه کنید. اما این خودرو برای آن دسته ای خود است که لااقل می خواهند خودرویی سوار شوند که در هر کوچه ای چندین نمونه از آن دیده نشود و نسبت به خودروهای نرم بازار کمی متفاوت باشد.

نوشته ماشین ام وی ام ۵۳۰ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992