پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44643

کالای قاچاق، کالای بی‌کیفیت، واردات بی‌رویه، سه مهره بازدارنده بخش خصوصی

به گزارش قطعات خودرو، اصغر خسرو شاهی، نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور و اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: بخش خصوصی با کالای قاچاق و بی‌کیفیت و واردات بی‌رویه دست و پنجه نرم می‌کند که آسیب آن نه تنها مصرف کننده را بلکه صنعت خودروسازی را نیز تحت تاثیر قرار می‎‌دهد. برای جلوگیری و کاهش آسیب‌ها باید، تیمی متشکل از کارشناسان بخش تولید و توزیع تشکیل دهیم تا بتوانیم قوانین و آیین‌نامه‌های کاربردی را به حاکمیت ارائه کنیم.

 

اصغر خسرو شاهی اظهار داشت: در بازار با سه بحث واردات بی‌رویه، کالای قاچاق و کالای بی‌کیفیت مواجه هستیم که قطعا هیچ یک از اعضای زنجیره تولید و توزیع خواهان ورود محصولات مذکور به بازار نیستند.  قطعه‌سازان خود را موظف می‌دانند که کالای با کیفیت تحویل داده و از تولید ملی حمایت کنند.

 

وی ادامه داد: دولت به عنوان حاکم برای جلوگیری از تزریق کالای قاچاق و بی‌کیفیت به بازار و واردات بی‌رویه، تدابیری را اتخاذ می‌کند اما متاسفانه به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح و سیاست‌گذاری‌های نادرست، تدابیر در مرحله اجرا با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود.

 

این فعال قطعه‌ساز، صنعت خودرو را در موقعیت حساسی معرفی کرد و تاکید داشت: صنعت خودروسازی بسیار آسیب پذیر است و با کوچکترین سهل انگاری و چالشی، تمامی هجمه‌ها به سمت خودروسازان و قطعه‌سازان روانه می‌شود. ضعف آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها افرادی را مورد هدف قرار داده که کسب وکاری سالم را اداره می‌کنند و چالش‌ها متوجه اشخاصی است که در مسیر درست قدم برمی‌دارند.

 

خسرو شاهی یادآور شد: ما به عنوان فعالان بخش تولید و توزیع باید برای حل این مسائل تدابیری بیندیشیم چرا که جلوگیری از واردات بی‌رویه، کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت تنها اهداف حکومت نبوده و بخش خصوصی نیز خواستار از عدم ورود این محصولات به بازار است.

 

وی افزود: برای آنکه بتوانیم راه حل و تدابیر کارشناسانه تدوین کنیم، باید تیمی متشکل از کارشناسان بخش تولید و توزیع تشکیل دهیم، آنگاه می‌توانیم دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، طرح‌ها و قوانین کارشناسی شده را در جهت تحقق اهداف مشترک بخش خصوصی و دولتی در خصوص واردات، کالای قاچاق و بی‌کیفیت به مجلس و وزارتخانه ارائه کنیم.

 

اصغر خسرو شاهی، نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان تصریح کرد: روش فروش قطعات خودرو در ایران، درکشورهای پیشرفته دنیا منسوخ شده است. در کشورهای اروپایی تعمیرگاه های معتبر و مجاز، خود قطعات خودرو و لوازم یدکی مورد نیاز را تهیه کرده و اتومبیل را سرویس می‌کنند. در واقع واحد صنفی فروش لوازم یدکی بسیار اندک است و کمتر کسی شخصا، اتومبیلش را تعمیر می‌کند. اگر بتوانیم این چارچوب و روش فروش را در کشور اجرا کنیم نه تنها به دستاوردی بزرگ رسیده بلکه رضایت مصرف کننده را نیز به ارمغان می آوریم.

نوشته کالای قاچاق، کالای بی‌کیفیت، واردات بی‌رویه، سه مهره بازدارنده بخش خصوصی اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992