پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی کامیون هیدروژنی Xcient هیوندای، ۷۲۴ کیلومتر مسافت با ظرفیت کامل سوخت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هیوندای در نمایشگاه ACT لاس‌وگاس، از کامیون Xcient رونمایی کرد که از سیستم سلول سوختی هیدروژنی استفاده می‌کند. این کامیون نخستین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی و راهی بازار پنج کشور سوئد، آلمان، اسرائیل، کره و نیوزلند شد.

کامیون Xcient تنها مدل الکتریکی سلول سوختی سنگین به حساب می‌آید که با ثبت رکورد ۴ میلیون مایل (تاکنون) کاربردپذیری در دنیای واقعی را به اثبات رسانده است.

 

تریلر ۶×۴ هیوندای به دو سیستم سلول سوختی هیدروژنی ۹۰ کیلوواتی (در مجموع ۱۸۰ کیلووات معادل ۲۴۱ اسب بخار) و یک موتور الکتریکی ۳۵۰ کیلوواتی (معادل ۴۷۰ اسب بخار) مجهز است. این خودرو حداکثر ۳۷۱۹۴ کیلوگرم وزن داشته و در صورت پر بودن سلول‌های سوختی و شارژ کامل باتری می‌تواند بیش از ۷۲۴ کیلومتر مسافت را طی کند.

 

کامیون Xcient در نمایشگاه لاس وگاس

 

کِن رامیرز، معاون اجرایی و رئیس بخش خودروهای تجاری و سلول سوختی هیدروژنی شرکت هیوندای موتور در مورد دستاورد اخیر این شرکت گفته است: «معتقد هستیم که هیدروژن، یکی از قدرتمندترین و عملی‌ترین راه‌حل‌های ممکن جهت رسیدن به رؤیای «پیشرفت برای بشریت» است و حمل‌ونقل پاک و بدون آلایندگی، ستون اصلی یک جامعه پایدار به حساب می‌آید. فناوری سلول سوختی هیدروژنی در وهله اول یک رویکرد بی‌نظیر و ابتکاری بوده که حالا اثربخشی و ماندگاری خود را به اثبات رسانده است.

 

با تکیه بر این مزایا، قصد داریم حمل‌ونقل با انرژی هیدروژنی را به حوزه‌های دیگر، از جمله وسایل نقلیه تجاری، کشتی‌های دریایی و حتی صنایع هوایی تعمیم دهیم.

 

البته چشم‌انداز کنونی ما فراتر از حمل‌ونقل بوده و به دنبال یک اکوسیستم هیدروژنی یکپارچه، از تولید گرفته تا ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل و تحویل هستیم.

 

هیوندای خود را در جایگاه منحصر به فردی جهت تحقق این جنبه‌ها و ارائه راهکاری یکپارچه در کل زنجیره ارزش می‌بیند.»

 

کامیون Xcient با سلول سوختی هیدروژنی

 

با حمایت قابل‌توجه ایالات‌متحده و ورود فعالان بیشتر به بازار هیدروژن، هیوندای موتور اطمینان پیدا کرده که هزینه کلی مالکیت کامیون‌های هیدروژنی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

نوشته معرفی کامیون هیدروژنی Xcient هیوندای، ۷۲۴ کیلومتر مسافت با ظرفیت کامل سوخت اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992