پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=44359

عليرضا مهرانپور، رئيس اتحاديه خرازی فروشان و وابسته تهران:
صنعت توليد عطر نيازمند زيرساخت و دانش فني/ صنعت توليد عطر توسعه چشمگيري داشته است

رئيس اتحاديه خرازي فروشان و وابسته تهران در جايگاه طراحي عطر و رايحه آفريني در ايران و موانع پيشرفت اين کسب و کار بيان کرد: پيشرفت و توسعه صنعت توليد عطر نياز به زير ساخت و دانش فني دارد.

عليرضا مهرانپور، رئيس اتحاديه خرازي فروشان و وابسته تهران با بيان مطلب فوق گفت: صرف واردات مواد اوليه و مونتاژ آن براي شروع قابل توجيه است، اما زماني مي توان به عنوان توليدکننده حرفه اي مطرح بود که کل مواد اوليه عطر شامل شيشه، اتومايزر، کپ، کولار و بويژه اسانس و الکل و رايحه آفريني در کشور توليد و تهيه شود و نياز به واردات اين اقلام نباشد.

وي ادامه داد: البته طي سال هاي گذشته پيشرفت شاياني در اين خصوص اتفاق افتاده است؛ اما حمايت واقعي دولت با ايجاد تسهيلات و فضاي رقابتي سالم و ساير اهرم‎ هاي انگيزشي و تشويقي، باور و اتکا به نفس توليدکنندگان را افزايش مي دهد.

مهرانپور با اشاره به مدارک و تخصص هاي لازم و استانداردها جهت عطرسازي اظهار کرد: از آنجا که عطر جزو کالاهاي مجاز مشروط و سلامت محور است براي اخذ پروانه توليد مي بايست استانداردهاي تعيين شده سازمان غذا و دارو رعايت شوند و اين مهم توسط مسئول فني واحدهاي توليدي که مورد تاييد سازمان غذا و دارو هستند صورت مي پذيرد.

رئيس اتحاديه خرازي فروشان و وابسته تهران در ارتباط با آمار شرکت هاي معتبر و افراد متخصص در حوزه عطرسازي بيان کرد: مجوزهاي پروانه توليد عطر و آمار صحيح تعداد پروانه هاي صادره در سطح کشور در اختيار سازمان غذا و دارو است؛ ليکن با توجه به ممنوعيت واردات عطر از سال ۱۳۹۶ و سياست هاي اجرايي دولت صنعت توليد عطر توسعه چشمگيري داشته است.

مهران‎پور با ابراز تاسف از فقدان ارتباط بين آموزشگاه هاي مرتبط با عطرسازي و اتحاديه گفت: متاسفانه هيچگونه ارتباطي بين اتحاديه و آموزشگاه هاي فعال برقرار نيست و در اين خصوص نمي توان اظهار نظر نمود. بحث ايجاد آموزشگاه هاي تخصصي براي بالا بردن دانش فني افراد در اين حوزه مهم است.

وي در خصوص نحوه نظارت بر فعاليت عطرسازان گفت: صدور مجوز و نظارت توليد عطر در حوزه وظايف سازمان غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت است و فعاليت اتحاديه خرازي مربوط به فروشندگان اين حوزه مي باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992