وی ادامه داد: هر گونه تغییر و بازبینی در خصوص مصوبات ابلاغی صرفا در چارچوب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو خواهد بود؛ در همین چارچوب امکان انجام تعدیلات لازم پس از نهایی شدن صورت‌‌‌های مالی ۱۲ماهه سال ۱۴۰۱ و تصویب شورا وجود خواهد داشت. نایب‌رئیس شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که قیمت خودروهایی که اعلام نشده است، چه زمانی اعلام خواهد شد، توضیح داد: اطلاعات و اسناد هزینه‌‌‌ای خودروهایی که هنوز تعیین تکلیف نشده، توسط خودروسازان برای انجام محاسبات قیمتی به سازمان حمایت ارائه شده است؛ بنابراین قیمت‌های پایه رقابتی تعیین و پس از تصویب شورا هفته بعد اعلام خواهد شد. بر اساس این گزارش، پس از آنکه قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت تصویب و اعلام شد برخی خودروسازان نسبت به قیمت‌‌‌های تعیین‌شده اعتراض کرده و خواهان تغییر آن شدند.

کاهش قیمت رسمی خودروهای داخلی؟

اما عضو ناظر مجلس در شورای رقابت نیز در مورد سرنوشت قیمت خودروهای مونتاژی گفت: با اعتراض خودروسازان، شورای رقابت بنا دارد جلسه دیگری برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی برگزار کند، اما ما با افزایش مجدد قیمت آنها مخالفیم. بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: مرجع قیمت‌گذاری بر اساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جاهایی که انحصار وجود دارد، شورای رقابت است تا مردم ضرر نکنند و عده‌ای با سوء‌استفاده از انحصار، منافع مردم را به خطر نیندازند. وی افزود: در خصوص خودروهای مونتاژی می‌بینیم که مردم به‌خوبی تفاوت قیمت و کیفیت آنها با کیفیت و نرخ خودروهای مشابه در کشورهای سازنده را درک می‌کنند و این تفاوت، محسوس است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی و همچنین خودروهای تولید داخل را بر اساس فرمولی خاص تعیین می‌کند یادآور شد: در این فرمول اولین مساله این است که قیمت دلار برای خودروی مثلا چینی چند باشد؛ آیا قرار است بر اساس قیمت‌های اعلامی مرکز مبادله ارز و طلا که نرخ دلار در حال حاضر بین ۴۱ تا ۴۲هزار تومان است، برای این خودروها در نظر گرفته شود یا دولت نرخ‌هایی به شورای رقابت می‌دهد تا بر اساس آن قیمت خودروهای مونتاژی محاسبه شود؟ وی گفت: در آینده برای قیمت فعلی خودروهای تولید داخل هم حرف داریم و باید برخی قیمت‌های داخلی‌ها نیز تعدیل شود. با نظارت این شورا بر قیمت‌گذاری خودرو، مردم می‌توانند با آسودگی بیشتری به بازار ورود کنند.