پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوپرا تاواسکان، اولین الکتریکی کوپرا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتومبیل، کوپرا مانند دیگر شرکت‌ها به سمت تولید خودرو برقی رفته و اولین مدل الکتریکی خود را با نام تاواسکانن معرفی کرد. کوپرا تاواسکان در بارسلونا طراحی و توسعه پیدا کرده و نمایش اولیه آن در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک کانسپت با شعار قهرمان عصر جدید انجام شده بود.

کوپرا از زبان جدید طراحی خود که در آینده بر روی دیگر محصولات آن دیده می‌شود استفاده کرده، این شرکت می‌گوید تاواسکانن ظاهری ترسناک و اسرارآمیز دارد که این موضوع با توجه به فرم جلوپنجره و چراغ‌ها که نمای جلو را شبیه به Komodo dragon کرده‌اند کاملا مشهود است. نمای عقب کوپرا تاواسکان کمی ساده‌تر اما همچنان جذاب طراحی شده و از چراغ‌های یک تکه که گرافیکی شبیه به چراغ جلو دارد، لوگو نورانی کوپرا و دفیوزر مرکزی استفاده می‌کند. خط شانه برجسته که از پشت گلگیر جلو کوپرا تاواسکان شروع و به چراغ‌های عقب ختم می‌شود، ستون A سیاه رنگ و رینگ‌های دو رنگ ۱۹/۲۰ و ۲۱ اینچ از ویژگی‌های طراحی نمای جانبی تاواسکان به حساب می‌آیند.


کوپرا
 برای این خودرو پالت رنگی متشکل از Tavascan Blue, White Silver, Atacama Desert, Urano Grey, Hypernova Red, Century Bronze Matte را در نظر گرفته است. از نظر ابعاد تاواسکان ۴۶۴۴ میلی‌متر طول، ۱۸۶۱ میلی‌متر عرض، ۱۵۹۷ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۶۶ میلی‌متر اصله بین دو محور دارد. صندوق عقب کوپرا تاواسکان که به صورت برقی باز می‌شود ۵۴۰ لیتر فضا در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

فضای کابین کوپرا تاواسکان به لطف المان مرکزی داشبورد که مانند جناغ می‌ماند و از تزئین آلومینیومی بافت‌دار استفاده می‌کند، صندلی‌های اسپرت از جنس پلی استر بازیافتی و میکرو فایبر، پنل‌های نورانی درها، رکاب در نورانی و تزئینات مسی بسیار محصور کننده و جذاب طراحی شده است. فرمان سه شاخ، نمایشگر دیجیتال ۵٫۳ اینچ پشت فرمان، هداپ دیسپلی با واقعیت افزوده، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۵ اینچ با اندروید اتو و اپل کارپلی و کنترلگرهای لمسی تهویه مطبوع از دیگر ویژگی‌های این کابین به حساب می‌آیند.

 

کوپرا تاواسکان از فناوری ارتباطی Car2X و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی مانند کروز کنترل تطبیقی، تشخیث علائم ترافیکی، دستیار کنترل سرعت تطبیقی، هشدار از کنار، دستیار اضطراری، دستیار پارک، دستیار بین خطوط، Exit Warning, Exit Assist و برخورد از جلو بهره می‌برد. کوپرا تاواسکان از اپلیکیشن کوپرا استفاده می‌کند که به مالک اجازه می‌دهد تا شارژر خودرو را مدیریت، سیستم تهویه مطبوع را تنظیم و درها را از راه دور باز و بسته کند.

این کراس‌اوور بر روی پلتفرم MEB توسعه پیدا کرده و با دو قوای محرکه به بازار عرضه می‌شود. تاواسکان VZ از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۷۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل تنها در مدت زمان ۵٫۶ ثانیه از حالت سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. نیرو بخش این موتورها، باطری ۷۷ کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند ۵۲۰ کیلومتر را در چرخه WLTP طی کند.

خریدارانی که بودجه کمتری دارند، باید تاواسکان Endurance را خریداری کنند. این مدل یک موتور الکتریکی دارد که ۲۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به خروجی کمتر، این مدل می‌تواند مسافت ۵۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند.

تاواسکان را می‌توان با یک شارژر سریع ۱۳۵ کیلووات DC شارژ کرد که در اینصورت از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باطری تنها در ۳۰ دقیقه پُر می‌شود. با این شارژر، تنها در ۷ دقیقه می‌توان انرژی لازم برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر را به دست آورد.

کوپرا تاواسکان در کارخانه Anhui فولکس واگن در چین تولید می‌شود و کوپرا می‌خواهد سالانه بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این مدل را به فروش برساند.

نوشته کوپرا تاواسکان، اولین الکتریکی کوپرا اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992