پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حل مساله خودرو با استیضاح حل نمی‌شود/با استیضاح موافق نیستم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تهران – ایرنا – نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مساله صنعت خودرو با استیضاح وزیر صمت حل نمی‌شود و حتی ممکن است موضوع را هم پیچیده‌ تر کند.

 

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عملکرد وزیرصنعت، معدن و تجارت و اقدام برخی نمایندگان برای استیضاح وی، اظهار داشت: استیضاح فاطمی امین را به صلاح نمی دانم و حتی معتقدم که با این کار و در چنین شرایطی مسایل به ویژه در صنعت خودرو پیچیده تر شود.

 

 

وی گفت: باید به وزیر صمت فرصت داد، چون عملکرد و برخی ویژگی های شاخص فاطمی امین نشان داده که می تواند وضع بازار و صنعت خودرو را سامان دهد.

 

با استیضاح موافق نیستم

بیگی نژاد، عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت را در حوزه های گوناگون و به ویژه حوزه تولید و تجارت خارجی قابل قبول و مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: فاطمی امین در مجموع عملکرد مثبتی در رشد اقتصادی داشته است و اگر می خواهیم به برخی شاخص های مثبت اقتصادی در دولت سیزدهم اشاره کنیم در حقیقت بیشترین بار مثبت را باید در حوزه صنعت و معدن جستجو کرد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: حرکت وزارت صمت در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت مسیری رو به رشد و قابل قبول از منظر نمایندگان و حتی بسیاری از متخصصان این حوزه است.

 

وی تصریح کرد: معتقد هستم در حوزه بازار خودرو چالش هایی وجود دارد و گلایه مندی هایی در این زمینه از سوی مردم و نمایندگان هست اما نمی توان و نباید تنها مقصر اصلی این حوزه را مربوط به فاطمی امین دانست و ایراد از ناحیه وزارت صمت نیست.

 

بیگی نژاد یادآور شد: وزارت صمت درباره صنعت خودرو به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست، بلکه درباره این صنعت به صورت ملی تصمیم گرفته می‌شود و چون به طور میانگین عملکرد فاطمی‌امین در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت مثبت است، با صراحت اعلام می کنم که با استیضاح موافق نیستم.

 

این نماینده مجلس توضیح داد: با توجه به کاهش تولید خودرو در سالهای قبل و تقاضای انباشته شده برای خرید خودرو، طبیعی است که تقاضا برای خرید خودرو همچنان بالا باشد که در نتیجه آن قیمت خودرو نیز افزایش می یابد.

 

 

وی در عین حال افزود: اگر نمایندگان استیضاح کننده اجازه دهند وزیر صمت به اجرای برنامه های خود ادامه دهد، قیمت خودرو نیز کنترل خواهد شد.

 

به جای استیضاح راهکار عملی ارایه شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت می توانند در یک فضای تعاملی مشکل صنعت خودرو و سایر مسایل را حل کنند، گفت: اگر بخواهیم برداشتی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر داشته باشیم، ایشان تاکید بر حل مسایل گوناگون و رفع اختلاف ها با تعامل ، گفت وگو و هم افزایی داشتند.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به برداشتی که می توان از سخنان رهبری داشت، معتقدم که می توان برای حل مسله خودرو نیز با دولت وارد فضای گفت وگو شد و به جای استیضاح با ارایه راهکارهای عملی وضعیت این حوزه را نیز سامان داد.

 

بیگی نژاد یادآور شد: حل مساله خودرو با رفتن وزیر صمت اتفاق نمی‌افتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: امروز اگر مساله صنعت خودرو بخواهد حل شود، نیازمند برنامه‌ ریزی اقتصادی است و البته دولت هم باید با تمام توان پای کار بیاید و اگر لازم بود مجلس هم به طور حتم همراهی و حمایت جدی خود برای رفع این مساله را در دستور کار خود قرار می دهد.

 

 

فاطمی امین نمره خوبی در مدیریت وزارت صنعت داشته است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت مخالف هستم، افزود: معتقدم که آقای فاطمی امین دارای نمره و معدل عملکرد خوبی در این وزارتخانه است.

 

بیگی نژاد عملکرد وزارت صمت در حوزه تجارت و معدن را مورد اشاره قرار داد و افزود: طبف گفته‌های مدیران حوزه تجارت، فاطمی امین یکی از بهترین مدیران این حوزه بوده است و در حوزه معدن نیز شاهد سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی هستیم.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حوزه صنعت به ویژه صنعت خودرو ما شاهد رشد تولید در یکی دو سال گذشته بوده ایم و در مورد قیمت خودرو هم باید بگویم که فقط بحث تولید موثر نیست و اینکه مسائل اقتصادی کشور نیز در قیمت خودرو تاثیر گذار است.

 

نوشته حل مساله خودرو با استیضاح حل نمی‌شود/با استیضاح موافق نیستم اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992