پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی آکورا اینتگرا تایپ S با ۳۲۰ اسب بخار، سیویک تایپ R با لباس شیک‌تر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سدان اسپرت و جذاب آکورا اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی با هوندا سیویک تایپ R دارد که یکی از آن‌ها پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت است.

 

پس از انتشار تیزرهای مختلف سرانجام آکورا از اینتگرا تایپ S رسماً رونمایی کرده است. این خودرو اما در اصل یک سیویک تایپ R است که لباس شیک‌تری بر تن کرده زیرا اشتراکات فراوانی با هاچ‌بک اسپرت هوندا دارد.

 

این یعنی زیر کاپوت اینتگرا تایپ S همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را می‌بینیم که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

این رقم افزایش ۵ اسب بخاری را نسبت به سیویک تایپ R نشان می‌دهد اما گشتاور بدون تغییر مانده و همچنان ۴۲۰ نیوتن متر است.

 

هرچند اینتگرا ۱۴ کیلوگرم سنگین‌تر از سیویک است اما برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. اشتراکات تایپ S با تایپ R اما فراتر از پیشرانه و گیربکس بوده و این دو خودرو حتی فاصلهٔ محوری یکسانی داشته و فاصلهٔ عرضی چرخ‌های آن‌ها از هم نیز با یکدیگر برابر است. کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر قطعاتی است که اینتگرا از همتای هوندای خود قرض گرفته است.

آکورا اینتگرا تایپ S

بنابراین، در تایپ S دیسک‌های ترمز جلو ۱.۵ اینچی بزرگ‌تر، لاستیک‌های ۲۶۵ میلی‌متری آن ۳۵ میلی‌متر پهن‌تر. فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها در جلو و عقب به ترتیب ۴۸ و ۸۹ میلی‌متر بیشتر از اینتگرای معمولی خواهد بود. همچنین آنتی‌رول آر جلو هم ۲ میلی‌متر بزرگ‌تر شده و اصلاحاتی روی سیستم فرمان صورت گرفته تا تأثیر گشتاور روی فرمان کاهش پیدا کند. بااین‌حال، به‌طورکلی اینتگرا تایپ S شخصیت کمی آرام‌تری نسبت به سیویک تایپ R داشته و برای استفاده‌های معمول خودروی راحت‌تری خواهد بود اما در پیست سیویک چراغ‌های عقب خود را به برادر لوکس‌تر نشان خواهد داد.

آکورا اینتگرا تایپ S

تجهیزات استاندارد سدان اسپرت آکورا شامل گرم‌کن صندلی‌ها، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، سیستم صوتی ۳۵۰ واتی با ۱۶ بلندگو و پکیج ایمنی AcuraWatch می‌شود. این خودرو همچنین برخی ویژگی‌هایی که سیویک تایپ R را از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کند مثل غربیلک فرمان سه پره با روکش آلکانترا را هم قرض گرفته است. بااین‌حال، تایپ S از صندلی‌های اسپرت معمولی‌تری استفاده می‌کند که از نمونه‌های تهاجمی تایپ R راحت‌تر هستند.

آکورا اینتگرا تایپ S

 

اینتگرا تایپ S در بیرون با بچه گلگیرهای جدید که رینگ‌های ۱۰ پره جذاب الهام گرفته از NSX تایپ S را پوشش می‌دهند، دریچهٔ روی کاپوت، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و سه سر اگزوز مرکزی از نسخهٔ معمولی متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند با سفارش پکیج فیبر کربن که شامل اسپویلر عقب، قاب آینه‌های جانبی و روکش مسی‌رنگ رینگ‌ها می‌شود ظاهر خودروی خود را تهاجمی‌تر کنند. فروش آکورا اینتگرا تایپ S از ماه ژوئن آغاز خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااین‌حال، ازآنجایی‌که قیمت سیویک تایپ R از ۴۳ هزار دلار آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ حدود ۴۵ هزار دلار برای تایپ S محتمل خواهد بود.

آکورا اینتگرا تایپ S

نوشته معرفی آکورا اینتگرا تایپ S با ۳۲۰ اسب بخار، سیویک تایپ R با لباس شیک‌تر اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992