پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40613

شهردار تهران: اصناف باید شهر را از نو بسازند

زاکانی، شهردار تهران گفت: حال شهر تهران خوب نیست، نوسازی و ساخت شهر در مدار درست می تواند ما را از آسیب های بیشتر رهایی بخشد.

علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: در مسیر باز توزیع خدمات شهری و فراهم نمودن زیر ساخت های جدید از نظرات اصناف استقبال می کنیم. مهم ترین وظیفه شهرداری بستر سازی مناسب است. در نظام توزیع شهری باید مردم احساس راحتی داشته باشند و در به وجود آوردن این احساس نقش اصناف پررنگ دیده می شود.

وی با بیان اینکه نوسازی و ساخت شهر در مدار درست می تواند ما را از آسیب های بیشتر رهایی بخشد و اصناف بسیار کمک حال شهرداری در این امر هستند افزود: حال شهر تهران خوب نیست و به دنبال نگاهی نو و تحول هستیم از این رو مدیریت شهری باید دست اصناف قرار داده شود آنگاه است که تهرانی با هویت جدید در معماری، اقتصاد، علمی و ورزشی خواهیم داشت.

شهردار تهران گفت: در این شهر، شهروند و مدیریت شهری با هم ارتباط عمیق دارند، مشکلات ترافیکی، آلودگی، بد مسکنی، بی مسکنی، نامناسب بودن زیر ساخت ها و موارد دیگر از مشکلات بزرگی است که تهرانی ها با آن درگیر هستند.

زاکانی با بیان اینکه مدیریت شهری تاکنون با اصناف همکاری نداشته است، لذا هدف شروع این همکاری باید فراهم نمودن رضایت مردم و پیشرفت شهر باشد تا در نهایت مردم احساس راحتی داشته باشند، گفت: برنامه های شهرداری در سه فصل برنامه ریزی می شود: انضباط مالی که تلاش کرده ایم حتا یک ریال هم قرض نکنیم، تا به سرانجام نرسیدن برنامه های خوب گذشته پروژه جدیدی را شروع نکرده ایم و در انتها مدیریت مشارکتی که همان همکاری با اصناف خواهد بود.

وی تاکید کرد: تغییرات در شهر و بهسازی آن باید با مشارکت تمام مردم باشد و اصناف که از مردم هستند می توانند نقش بسزایی را در زمینه تغییر و تحول، مولد سازی امکانات ایفا کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری با بودجه دولتی و عوارض امکان پذیر نیست گفت: اگر بخواهیم برنامه ها را اینطور به سرانجام برسانیم ممکن است حدود صد سال طول بکشد.

زاکانی با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک بازار تهران گفت: از اصناف می خواهیم به شهرداری کمک کنند

نوشته شهردار تهران: اصناف باید شهر را از نو بسازند اولین بار در هنر و صنعت. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992