پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40496

نادر بذرافشان، رئيس اتحاديه سارندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:
مردم مي‌توانند معاملات سکه و مصنوعات طلا خود را انجام دهند

نادر بذرافشان، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در ادامه افزود: مردم اگر قصد خريد يا فروش سکه و طلا دارند، معاملات خود را انجام دهند و منتظر کاهش يا افزايش خاصي نباشند و اکنون زماني است که مردم ميتوانند معاملات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا انجام دهند.

وي ضمن اشاره به کاهش قيمت برخي قطعات سکه عليرغم افزايش قيمت اونس جهاني طلا در آخرين معاملات پاياني هفته گذشته نسبت به ابتداي هفته، به کساني که قصد خريد يا فروش سکه و طلا دارند توصيه کرد که معاملات خود را انجام دهند و منتظر کاهش يا افزايش خاصي نباشند.

بذرافشان در رابطه با وضعيت يک هفته اخير بازار سکه و طلاي داخلي، اظهار کرد: در هفته اي که گذشت، قيمت اونس جهاني طلا در مجموع ۳۶ دلار افزايش را تجربه کرد. اين در حالي است که در بازارهاي داخلي نيز نرخ ارز نيز با نوسان هرچند اندک افزايشي همراه بود که در نهايت منجر به ميانگين ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزايش قيمت در بازار سکه و طلاي داخلي شد؛ اما به طور طبيعي بيشترين تاثير را رشد قيمت طلا در بازارهاي جهاني داشته است.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: عليرغم افزايش قيمت اونس جهاني طلا و نوسان افزايشي نرخ ارز و البته بيشتر شدن تقاضا براي برخي قطعات سکه نسبت به ساير قطعات (نظير ربع سکه) که منجر به تقويب بهاي قيمت سکه تمام طرح جديد، ربع سکه و مصنوعات طلا شد؛ اما برخي قطعات سکه نظير سکه تمام طرح قديم و نيم سکه در آخرين معاملات پنجشنبه گذشته نسبت به ابتداي هفته ارزان تر شده بودند و قيمت سکه هاي گرمي نيز بدون تغيير باقي ماند.

سکه هاي تمام طرح جديد و ربع گران و سکه هاي تمام طرح قديم و نيم ارزان شد

بذرافشان در رابطه با تغييرات قيمت سکه و طلا در بازار يک هفته اخير و آخرين قيمت ها در بازار اين هفته، اظهار کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جديد با ۱۵۰ هزار تومان افزايش قيمت در آخرين معاملات روز گذشته، ۳۱ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان قيمت داشت، اما هر قطعه سکه تمام طرح قديم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۸ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان رسيد. نيم سکه نيز در پايان هفته نسبت به ابتداي هفته کاهش قيمت را تجربه کرده و با ۱۵۰ هزار تومان افت بها به ۱۸ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان رسيد. ربع سکه اما به سبب اندکي افزايش تقاضاي ايجاد شده بر روي آن در آخرين معاملات ۱۱ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتداي هفته ۱۵۰ هزار تومان افزايش را نشان مي دهد. سکه هاي يک گرمي اما در بازار اين هفته بدون تغيير قيمت باقي مانده و شش ميليون و ۴۰۰ هزار تومان تعيين قيمت شده است.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران علت کاهش قيمت برخي قطعات و افزايش برخي ديگر قطعات سکه را عامل تقاضا در بازار عنوان کرده و گفت: تقاضا براي ربع سکه در بازار در اين هفته کمي بيشتر شده بود و اين باعث افزايش قيمت شد.

وي افزود: به طور ميانگين هر مثقال طلاي ۱۷ عيار در بازار يک هفته اخير ۲۵ هزار تومان افزايش قيمت داشت و به ۱۱ ميليون و ۱۴۵ هزار تومان رسيد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز با حدود ۵۵۰۰ تومان افزايش به دو ميليون و ۵۷۵ هزار تومان به ازاي هر گرم رسيد. همان طور که اشاره شد اونس جهاني طلا نيز با صعود ۳۶ دلاري، به ۲۰۴۲ دلار رسيده است که طبيعتا بيشترين تاثير را در افزايش قيمت داشته است.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرين وضعيت حباب سکه نيز اعلام کرد: حباب سکه نيز در طول هفته از شش ميليون و ۶۰۰ تا پنج ميليون و ۷۰۰ هم به طور ميانگين کاهش يافته بود، در پايان هفته در محدوده شش ميليون و ۲۷۵ هزار تومان قرار گرفت.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992