پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=40301

برچسب اصالت کالا و شرکت های معتبر چاپ لیبل اصالت

یکی از مهمترین برچسب های سازمان غذا و دارو برای توزیع قانونی کالاها در بازار داخلی، برچسب اصالت کالا است که مزیت های بسیار زیادی دارد.

اهمیت استفاده از برچسب اصالت برای بسیاری از افراد مشخص است که تاثیر بسیار مهمی در توزیع گسترده انواع کالاها دارد. در حال حاضر تمام محصولات مجاز داخلی و خارجی که در بازار عرضه می شوند، دارای لیبل اصالت کالا هستند. این برچسب ها برای نشان دادن کیفیت و اصل بودن انواع محصولات استفاده می شوند. در صورتی که روی کالا از برچسب های اصالت استفاده نشده باشد، نمی توان نسبت به کیفیت و اصل بودن آنها مطمئن بود.

 

اهمیت استفاده از برچسب اصالت
اهمیت استفاده از برچسب اصالت کالا به اندازه ای است که توزیع انواع محصولات بدون داشتن این لیبل، غیر قانونی به شمار می آید. تمام محصولاتی که در بازار داخلی عرضه می‌شوند و مستلزم استفاده از این برچسب‌ها می باشند، برای فروش قانونی باید از این لیبل‌ها استفاده کنند. فروش کالاها بدون درج برچسب های اصالت غیر قانونی بوده و توسط نهادهای نظارتی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

نهادهای نظارتی از سال ۱۳۹۰ تصمیم به کنترل بیشتر و گسترده تر کالاها در قسمت فروش کرده‌اند. آنها برای انجام این هدف از مصرف کنندگان استفاده می کنند که برای اجرای شدن این کار اقدام به تولید برچسب اصالت کالا شد. در سال های اول استفاده از این برچسب ها، بسیاری از افراد و نهادهای نظارتی با قوانین کاربرد این لیبل ها آشنا نبودند. این امر باعث شد تا دریافت این لیبل ها فقط برای مراکز تولیدی و وارد کننده کالاهای سلامت محور مجاز باشد. بعد از گذشت سال ها، استفاده از این برچسب ها برای دامنه وسیعی از کالاها الزامی است. به کمک این لیبل ها می توان به اصالت و کیفیت محصولات داخلی و خارجی پی برد.

 

چه کسانی از کاربرد برچسب های اصالت روی محصولات سود می برند؟
تصور برخی از افراد این است که چاپ برچسب اصالت کالا و کاربرد آن روی محصولات یک کار بیهوده و زمان بر است که برای کسی سودی ندارد. اطلاع از مزیت های استفاده از این برچسب ها باعث تغییر عقیده بسیاری از این افراد می شود. تهیه برچسب‌های اصالت کالا و کاربرد آن روی محصولات مختلف، مزیت‌های بسیار زیادی برای بخش تولید، واردات، مصرف کنندگان و حتی نهادهای نظارتی دارد. مزیت های استفاده از این برچسب ها برای گروه های مختلف افراد در جامعه است.

برای مثال فردی را تصور می کنیم که یک کالای آرایشی بهداشتی را بدون برچسب اصالتخریداری کرده است. این فرد نسبت به اصالت و کیفیت محصول، اطلاع و آگاهی لازم را ندارد. احتمال اینکه محصول از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و کیفیت لازم را نداشته باشد، وجود دارد. در مقابل این فرد، خریدار دیگری اقدام به خرید یک کالای ارایشی بهداشتی با لیبل اصالت کالا می کند. این فرد با استعلام برچسب از کیفیت و اصل بودن آن مطمئن می شود. اطمینان از کیفیت و سلامت محصول باعث می شود تا خطر یا عوارضی در استفاده از آن برای آن فرد ایجاد نشود.

بسیاری از مراکز تولیدی و وارد کننده ها در کشور وجود دارند که به دلیل فروش کالاهای قاچاق در بازار با قیمت عرضه کمتر، دچار ضررهای زیادی در کسب و کار خود شده اند. کاربرد برچسب اصالت روی محصولات، یک روش عالی برای عرضه کالاهای قاچاق و جلوگیری از ضرر این مراکز می شود. با توجه به قوانین کشور، فقط محصولاتی که از مجوزهای لازم برخوردار باشند، اجازه استفاده از این برچسب ها را دارند. بعد از دریافت برچسب های اصالت نیز امکان توزیع گسترده محصولات در بازار داخلی فراهم می شود. کاربرد این برچسب ها روی محصولات مجاز، از فروش کالاهای قاچاق جلوگیری کرده و مانع از ضرر کسب و کارهای قانونی می شود.

بخش های نظارت بر کالاها نیز از مزیت های استفاده از برچسب اصالت کالا بهره مند می شوند. به کمک این برچسب ها، مصرف کنندگان می توانند به راحتی و با استعلام، اقدام به بررسی کیفیت و اصل بودن کالاها کنند. در چنین شرایطی، هر فرد جامعه در نقش یک ناظر عمل می کند و دامنه وسیعی از نظارت روی انواع کالاهای عرضه شده در بازار صورت می گیرد. انجام این کار توسط مصرف کنندگان باعث می شود تا کار نهادهای نظارتی نیز راحت تر شود.

 

روش های استعلام محصولات از طریق لیبل اصالت
استعلام لیبل اصالتکالا تنها روش بررسی کیفیت و اصل بودن انواع کالاها به شمار می آید. انجام استعلام کالاها به راحتی و از روش های مختلفی صورت می گیرد. امکان استعلام کالا از روش های اینترنتی، پیامکی، تلفنی و..وجود دارد. با بکارگیری هر کدام از این روش ها، می توان استعلام کالاها را در کمترین زمان ممکن انجام داد. یکی از رایج ترین روش های استعلام کالا از طریق لیبل های اصالت، استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای اسکن می باشد. امکان دانلود این اپلیکیشن ها و نرم افزارها از منابع قانونی و معتبر وجود دارد.

 

نحوه دریافت برچسب های اصالت
امکان دریافت برچسب اصالت کالا از شرکت های فعال در این بخش نیز وجود دارد. این مراکز خدمات مختلفی مثل چاپ لیبل، تولید کد، طراحی برچسب و اقدامات مربوط به دریافت مجوز لیبل های اصالت کالا از سازمان غذا و دارو را نیز انجام می دهند.

یکی از مراحل مهم در تهیه و تولید انواع برچسب اصالت کالا، تولید کد می باشد. هر کدام از محصولات باید از بارکد منحصر به فرد برخوردار باشند تا بتوان با استعلام بارکد آن به مشخصات و کیفیت محصول دسترسی پیدا کرد. این شرکت ها مجهز به سیستم های پیشرفته ای هستند که تولید کد توسط آنها صورت می گیرد. دستگاه های مخصوص چاپ با کیفیت های بالا نیز در این شرکت ها وجود داشته و استفاده می شود. تمام این ابزارها از قیمت های عرضه بالایی برخوردارند که امکان خرید آن برای شرکت ها و افراد معمولی وجود ندارد.

بسیاری از مراکز تولیدی و شرکت های وارداتی برای گرفتن مجوز چاپ لیبل و خرید برچسب های اصالت با کیفیت، می توانند از خدمات این شرکت ها استفاده کنند. این مراکز اقدام به تولید کد، طراحی برچسب، چاپ آن و تمام کارهای مربوط به ارائه بهترین نوع برچسب اصالت کالا می کنند. افراد فعال در این شرکت ها با تمام راهکارهای مربوط به این کار آشنایی لازم را دارند و می توانند یک راهنمای عالی برای مخاطبانی باشند که به دنبال خرید یا گرفتن مجوز برای برچسب های اصالت هستند. به کمک راهنمایی و خدمات این مراکز، می توان برچسب های اصالت را در کمترین زمان ممکن تهیه کرد.

 

معرفی شرکت های معتبر در زمینه چاپ و ارائه خدما لیبل های اصالت
از معتبرترین و بهترین شرکت های فعال در زمینه چاپ و ارائه خدمات مربوط به تهیه برچسب اصالت، می توان به مراکز زیر اشاره کرد.

شرکت سلامت دارو ایرانیان : salamatdarou.com

شرکت پاپیروس پارس مهر : label-esalat.com

شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا : pishtazanesalat.com

شرکت کیمیا تجارت سیب سبز : esalatchap.com

امکان مراجعه به وب سایت هر کدام از مراکز بالا وجود دارد. این شرکت‌ها ارائه کننده انواع برچسب‌های سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت مثل برچسب اصالت کالا با بهترین کیفیت و قیمت مناسب می باشند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992