پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علي جدي، نايب‌رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي:

نايب‌‎رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: بايد مديريت بازار را به خود اصناف بسپاريم. هر زمان در مديريت بازار ريز شده‌ ايم، قطعاً بازار را آشفته‌ مي ‌کنيم. لازم است تا به اصناف و تشکل ‌ها اعتماد کنيم و نتيجه کار را از ايشان بخواهيم که ثمره بهتري خواهد داشت.

 

 

علي جدي، تصريح کرد: نگاه دولتي به اصناف موجب مي شود که اصناف نتوانند به رسالتي که دارند به درستي عمل کنند.

 

 

وي در خصوص تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفي و پرهيز دولت از ارائه اطلاعات در خصوص ميزان جرائم دريافتي از پرونده هاي صنفي و تخصيص يک سوم درآمد حاصل از آن گفت: اين امر مشکل زا و فساد آفرين است. اگر دولت منابع مالي مشخص شده در قانون را در اختيار اصناف نگذارد ايشان نيز انگيزه اي براي بازرسي هاي صنفي ندارند؛ لذا در کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي به اين موضوع رسيدگي خواهيم کرد.

 

 

جدي اظهار کرد: اصناف همواره پشتوانه انقلاب بوده اند و امروز نيز پشتوانه نظام هستند. اصناف و بازاريان معمولاً جزء افراد خوش‎حساب و باانصاف هستند.
وي افزود: قانون و مقررات از جمله در امور مالياتي و بيمه اي بايد به سمتي رود که اصناف قانون‎مند تشويق شوند و نه اينکه جريمه شوند تا تمايل به قانون‎مندي افزايش يابد. اما در حال حاضر اصناف قانون‎مند ممکن است نتوانند با افرادي که فرار مالياتي دارند يا پروانه کسب ندارند، رقابت کنند.

 

 

نايب‎رئيس کميسيون صنايع و معادن اظهار کرد: در مسئله کرونا، اصناف توانستند به درستي بازار را مديريت کنند و ما شاهد کمبود کالا نبوديم. ايشان از کسب درآمد خود گذشتند تا به بهداشتي جمعي کمک کنند. اين نشان‎دهنده توان‏‎مندي اصناف در مديريت است؛ لذا دولت بايد اعتماد بيشتري به اصناف داشته باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992