پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=39394

رئیس اتاق اصناف ایران:
اصناف و شهرداری از یک خانواده هستند

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست مشترک اتاق اصناف با شهردار تهران گفت: اصناف و شهرداری از یک خانواده هستند و از هم جدا نیستند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران این نشست که با محوریت هم اندیشی و همفکری در راستای بررسی و پیگیری مسائل فی مابین اصناف و بازاریان با برخی مناطق شهرداری تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران،مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و غلامرضا حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران و علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران برگزار شد و نوده فراهانی در این نشست اظهار کرد: اصناف و شهرداری از یک خانواده هستند و همان طور که توقع داریم در کنار هم بنشینیم و مشکلات مردم را از سر راه برداریم در حال حاضر نیز بایستی مشکلاتی که بین شهرداری و اصناف است بررسی و حل شود.

 

 

وی تصریح کرد:چه بخواهیم و چه نخواهیم فاصله ای کوتاه میان ما و مردم ایجاد شده باید ببینیم چرا این فاصله ایجاد شده است! فاصله ایجاد شده به دلیل نامهربانی ادارات و مسئولان است. مردم ما بسیار خوب و محترم هستند و همه مشکلات موجود را تحمل می‌کنند و پای این انقلاب ایستاده اند. به این مردم باید احترام گذاشت.

 

 

نوده فراهانی افزود: اصناف و مردم همیشه همراه و پشتیبان دولت بوده اند و امروز وظیفه ما و مسئولان است که به مردم خدمت کنیم و هر اداره ای که مردم مراجعه کردند باید کارشان راه انداخته شود و ما در حوزه اصناف و اتحادیه ها در سراسر کشور تلاش کرده ایم که بهترین برخورد و عملکرد را با مراجعین صنفی داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه همه مسئولان صنفی و شهرداری برای مدیریت شهری و خدمت رسانی به شهروندان باید به بهترین شکل عمل کنند، افزود: مردم ما بسیار خوب هستند و با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم ها با نظام همراه هستند و این مساله را در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اثبات کردند و لازم است کارشان در اداره جات و حوزه های شهرداری به بهترین شکل انجام شود.

 

 

تلاطم قیمت ارز ربطی به مسائل اقتصادی ندارد

 

 

در ادامه نشست حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاطم قیمت ارز ربطی به مسائل اقتصادی ندارد و یک مسأله آزاردهنده و تحریمی و توطئه آمیز از سوی دست‌های آشکار و پنهان است که البته باید دولت با تدبیر این مسأله را حل کند.

 

 

وی تصریح کرد: دو سه هفته اخیر با تلاطم غیرقابل پیش بینی قیمت ارز مواجه بودند و این مسئله یک واقعیت است و ما نیز آن را تصدیق می کنیم که اصناف با ثبات قیمت روبرو نیستند این واقعیت انکار ناپذیر است اما این مطلب را می خواهم بگویم که ما در ۱۰ سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت ارز بوده‌ایم.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت از وقتی که تحریم ها شدت پیدا کرده است ما شاهد هستیم که قیمت ارز از ۳۵۰۰ تومان افزایش یافت، این جهش های اخیر حیرت آور بود و این در حالی است که در دولت آقای رییسی شاید در مدت ۱۰ ماه نهایتاً دو هزار تومان قیمت ارز افزایش داشت، اما در روزهای اخیر افزایش قیمت شدید بود و حتی در روز تعطیل نیز شاهد افزایش قیمت بودیم.

 

 

وی اظهار داشت: تلاطم قیمت ارز ربطی به مسائل اقتصادی ندارد و یک مسئله آزار دهنده و تحریمی و توطئه آمیز از سوی دست های آشکار و پنهان است که البته باید دولت با تدبیر این مسأله را حل کند.

 

 

حداد عادل بیان داشت همواره باشیب قیمت ارز مواجه بوده ایم اما این شیب طی هفته‌های گذشته افزایش داشت و امیدواریم این ثبات بازگردد.

 

 

وی با بیان اینکه هر چیزی بهایی دارد، گفت: استقلال هم بها دارد و این سختی که ملت ایران و مسئولان می‌کشند، بهایی است که برای استقلال می‌دهیم.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت نمونه آشکار دخالت ها دست‌های خبیث پنهان در ماجرای مسمومیت دختران دانش آموز است و ببینید که چه بساطی راه انداخته‌اند، به طوری که از وزیر خارجه آمریکا تا مقامات اروپایی تلاش می‌کنند که نشان دهند دولت ایران این کار را انجام می‌دهد و این حیرت آور است، لذا این کار توطئه گران برای سرگرم کردن مردم است.

 

 

اصناف در دل مردم ، با مردم و خود مردم هستند

 

 

در ادامه نشست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: بسیاری از مسائل زندگی ما با اصناف پیچیده شده و می‌تواند کمک حال ما باشند. اصناف نیز باید به شهرداری در امور کمک کنند. ما همیشه در کنار بازار و بازاریان هستیم.

 

 

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این جلسه گفت: شهرداری، شورای شهر و اصناف ارتباطات خوبی با هم دارند و باید در کنار هم مسائل و مشکلات را حل کنند. افراد حتی پس از پایان زندگی دنیوی نیز با شهرداری کار دارند؛ شهرداری به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست.

 

 

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل زندگی ما با اصناف پیچیده شده و می‌تواند کمک حال ما باشند. اصناف نیز باید به شهرداری در امور کمک کنند. ما همیشه در کنار بازار و بازاریان هستیم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992