پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

لنت‌ های ترمز جدید خودروهای سنگین چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، صنعت تولید لنت‌ترمز برای خودروهای سنگین دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای است. این خودروها معمولا دارای بار تا چندین تن هستند و به‌سبب نوع کار در جاده‌ها و شرایط مختلف آب‌وهوایی باید تردد کنند. بنابراین به‌لنت‌هایی که بهترین عملکرد و ایمنی را داشته باشند، نیاز بسیاری است.

چهار شرکت بین‌المللی تولیدکننده لنت‌ترمز برای خودروسازان برتر جهان طی سال‌های اخیر به‌سبب فناوری‌های جدیدی که در این بخش داشته‌اند، ایمنی خودروهای سنگین را ارتقا داده‌اند.

لنت‌ های ترمز جدید خودروهای سنگین چه ویژگی هایی دارند؟

بوش (Bosch): بوش یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید قطعات خودرو در جهان است و فناوری‌های پیشرفته‌ای را در تولید لنت‌ترمز خودروهای سنگین استفاده می‌کند. این فناوری‌ها شامل سیستم‌های ضد سر و صدا، کاهش فرسایش، بهبود عملکرد در دماهای بالا و کارآیی بهبودیافته هستند.

فیرودا (Ferodo): فیرودا یک شرکت معروف و معتبر در زمینه تولید لنت‌ترمز است که از فناوری‌های پیشرفته برای بهبود عملکرد و کارآیی لنت‌های خود استفاده می‌کند. این فناوری‌ها شامل جذب حرارت، کارآمدی در دما و طول عمر بالاتر هستند.

نوربرگ (Norbremse): نوربرگ یک شرکت بین‌المللی است که در زمینه تولید لنت‌ترمز خودروهای سنگین فعالیت می‌کند. این شرکت از فناوری‌های پیشرفته مانند سیستم‌های ضدسر و صدا، کاهش فرسایش و بهبود عملکرد در دماهای بالا استفاده می‌کند.

نوآ (NUE): نوآ یک شرکت تولیدکننده لنت‌ترمز خودروهای سنگین است که از فناوری‌های پیشرفته برای بهبود عملکرد و کارآیی لنت‌ها استفاده می‌کند. این فناوری‌ها شامل جذب حرارت، کارآمدی در دما و عملکرد بهبود یافته هستند.

لازم به‌ذکر است این فقط چند نمونه از شرکت‌های پیشرو در تولید لنت‌ترمز خودروهای سنگین هستند و هنوز شرکت‌های دیگر نیز در این صنعت فعالیت می‌کنند.

 

ترمزهای جدید خودروهای سنگین چه‌ویژگی‌هایی دارند؟

ترمزهای جدید خودروهای سنگین دارای عملکرد بهتری نسبت به‌نمونه‌های قدیمی هستند. آن‌ها قادر به‌توقف سریع‌تر و کاهش فاصله توقف هستند. همچنین این ترمزها دارای پایداری بالاتر در شرایط رانندگی مختلف مانند رانندگی در شهر، بزرگراه یا جاده‌های کوهستانی هستند.

همچنین عملکرد قابل اعتماد از ویژگی‌های دیگر ترمزهای جدید خودروهای سنگین است. این مساله سبب افزایش اعتماد راننده به‌سامانه ترمز خودرو می‌شوند. تحقق کارایی بالا در ترمزهای جدید خودروهای سنگین به‌معنای کاهش فرسایش و سایش زودرس قطعات ترمز است.

این ویژگی سبب افزایش عمر مفید ترمزها می‌شود. ترمزهای جدید خودروهای سنگین دارای قابلیت کنترل بهتری روی فشار و نیروی تولیدشده در زمان توقف هستند. این ویژگی سبب افزایش قابلیت کنترل راننده روی خودرو می‌شود.

تحقق عملکرد بهینه در شرایط آب و هوایی مختلف، از جمله باران، یخبندان و باد شدید، یک ویژگی دیگر از ترمزهای جدید خودروهای سنگین است.

نوشته لنت‌ های ترمز جدید خودروهای سنگین چه ویژگی هایی دارند؟ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992