پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکبر مشهدي زاده، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تهران:
کاهش تمايل به ايجاد واحد‌هاي صنعتي توليد پلاستيک

اکبر مشهدي زاده، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون تهران افزود: از طرفي سهميه ارائه شده به واحدهاي توليدي تازه افتتاح شده ميانگين مصرف بنگاه در بازه زماني سه ماهه است که کار را براي صنعتگر يا واحد صنفي سخت ميکند، زيرا نقدينگي واحد توليدي به دليل فعاليتهاي عمراني کاهش داشته است. خريداران واحدهاي توليدکنندهي پلاستيک نيز براي انتقال کد بورسي واحد صنعتي يا صنفي بايد حداقل يک ماه معطل بمانند که اين مهم نيز لطمات زيادي به توليد وارد ميکند.

 

 

مشهدي زاده ميزان مواد اوليه توليد پلاستيک و نايلون را مناسب ارزيابي کرد و گفت: در برهه اي به سبب کمبود مواد اوليه يونوليت اين کالاي ساختماني رشد ۲۰۰ درصدي را تجريه کرد، اما مجددا با تامين مواد اوليه با کاهش قيمت روبه رو شد.

 

 

وي افزايش قيمت دلار را در قيمت محصولات پلاستيکي و نايلون بي اثر برشمرد و اظهار داشت: ثبات قيمت محصولات نايلوني به دليل عدم تغيير نرخ ارز نيمايي اختصاص يافته توسط ستاد تنظيم بازار و معاونت صنعت و معدن است. افزايش قيمت مواد پليمري در بورس نيز به دليل خبر جعلي تغيير قيمت نرخ ارز نيمايي براي مواد اوليه بود که بعد از اين که کذب بودن خبر مشخص شد عدهاي که اعلام خريد کرده بودند انصراف دادند.

 

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين افزود: واردات محصولات پلاستيکي به ندرت اتفاق ميافتد و بيشتر نياز کشور در داخل توليد ميشود. ما به کشورهاي حوزه خليج فارس و آسياي ميانه صادرات داريم و بزرگترين خريداران کشور عراق، افغانستان و پاکستان هستند. ميزان صادرات به خاطر مبادلات مالي غير رسمي قابل بررسي نيست.

 

 

وي نرخ قيمت کالاهاي اتحاديه را شناور اعلام کرد و گفت: قيمت کالاهاي پلاستيکي تابعي از قيمت مواد پليمري در بورس کالا است و تغييرات قيمتي کالا منوط به اتفاقات بورس کالا است.

 

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تصريح کرد: واحدهاي صنفي و صنعتي براي گرفتن کد بورسي سهميه خريد مواد پليمري بيش از سه ماه انتظار ميکشند و اين مهم سرمايه گذاري آنها را در يک بازه زماني بلندمدت راکد نگه ميدارد؛ به همين دليل ميل به افتتاح واحد توليدي جديد به شدت کاهش پيدا کرده است. از طرفي سهميه ارائه شده به واحدهاي توليدي تازه افتتاح شده ميانگين مصرف بنگاه در بازه زماني سه ماهه است که کار را براي صنعتگر يا واحد صنفي سخت ميکند، زيرا نقدينگي واحد توليدي به دليل فعاليت هاي عمراني کاهش داشته است. خريداران واحدهاي توليدکنندهي پلاستيک نيز براي انتقال کد بورسي واحد صنعتي يا صنفي بايد حداقل يک ماه معطل بمانند که اين مهم نيز لطمات زيادي به توليد وارد ميکند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992