پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=36922

قمار هولناک بی‌بی/ نتانیاهو دست به دامان بایدن و اعراب می شود؟

اقتصاد نیوز : کابینه جدید بنیامین نتانیاهو برای اجرای سیاست های رادیکال شتاب دارد از همین رو اخیرا طرح ممنوعیت به ظاهر کوچک ادعایی در ارتباط با نمایش پرچم فلسطین را اعلام کرده است.

براساس دستور العمل های کابینه جدید قرار بر آن است که ساخت و ساز شهرک ها در کرانه باختری توسعه یافته، ده ها پاسگاه غیر قانونی تعریف و کرانه باختری در اختیار اسرائیل قرار بگیرد. چنین سیاست هایی تقریبا رویارویی ایالات متحده، فلسطینی ها، جامعه بین الملل با اسرائیل را تضمین خواهد کرد. کرانه باختری امروز شاهد مرگبارترین خشونت ها در قیاس با دو دهه گذشته است.

تا به امروز دولت بایدن تلاش داشته تا با تکیه بر ادبیاتی محتاطانه سیاست های رادیکال کابینه بی بی را مهار کند. سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور به اسرائیل شاید در همین راستا تعریف شده باشد. ناظران بر این باورند که متحدان جدید اسرائیل، امارات متحده عربی و کشورهای عرب خلیج فارس که با این بازیگر رابطه دیپلماتیک خود را عادی سازی کرده اند، شاید بتوانند در مهار این تندروی ها نقش کلیدی را ایفا کنند، بالاخص آن که عادی سازی رابطه تل اویو با این گروه از کشورها یکی از دستاوردهای مهم نتانیاهو قلمداد می شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر کابینه اسرائیل را در آستانه جنگ داخلی! بخوانید.

 

 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992