پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=36317

پیام هشدار آمیز بایدن به نتانیاهو

ایسنا : رسانه‌های عبری اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی هشدار داده است که از خطوط قرمز واشنگتن درباره فلسطین عبور نکند.

شبکه عبری زبان «مکان» در این باره اعلام کرد: پیام جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چند روز قبل به دست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جدید اسرائیل رسید و بایدن در این پیام خطوط قرمزی را ترسیم کرده که کابینه نتانیاهو نباید از آنها عبور کند.

این رسانه گزارش داد: بایدن در این پیام تاکید کرده است که واشنگتن از راه حل دو کشوری حمایت کرده و با هر سیاستی که این راه حل را به خطر بیندازد و با ارزش‌ها و منافع مشترک دو طرف در تناقض باشد، مخالفت خواهد کرد.

طبق این گزارش، الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و تغییر وضعیت اقلیت‌ها در اراضی اشغالی؛ از جمله مهم‌ترین خطوط قرمز تعیین شده توسط بایدن برای نتانیاهو هستند.

اخیرا نیز رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده بودند که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیمه ماه جاری میلادی به منظور دیدار با بنیامین نتانیاهو و بررسی سیاست‌های دولت راستگرای افراطی وی به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری عبری زبان واللا به نقل از پنج منبع مطلع آمریکایی و اسرائیلی در این باره اعلام کرد سفر سالیوان به اراضی اشغالی در چارچوب نگرانی دولت جو بایدن از سیاست‌های راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها به ویژه مسائل مربوط به توسعه شهرک سازی و مشروعیت بخشی به شهرک‌های کوچک بدون مجوز انجام می‌شود.

بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی، دولت بایدن همچنین نگران اقدامات احتمالی دولت نتانیاهو علیه اقلیت عرب ساکن در اراضی اشغالی، استقلال دستگاه قضا و همجنس‌گرایان است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992