پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=36094

نماینده تندرو مجلس: اجرای قانون جدید حجاب و عفاف /جریمه بی حجابی در رستوارن و خودرو یکی نیست

حسین جلالی نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در مصاحبه با روزنامه همشهری با اشاره به جلساتی که در باره اجرای قانون عفاف و حجاب برگزار شده اشاره کرده است.

بخش هایی از اظهارات او را بخوانید؛

*قانون جای خودش باقی است و باید اجرا شود. وظیفه ما مجلسی‌ها نظارت بر اجرای قانون است. حالا مجری هرگونه صلاح دانست می‌تواند شیوه اجرای قانون را تغییر دهد، ولی نیاز به قانونگذاری ندارد.

*روی همان اصل قانون حجاب و عفاف صحبت کردیم. ما می‌گوییم قانون حجاب و عفاف باید اجرا شود؛ از کاهش خدمات اجتماعی شروع می‌شود تا مسائل دیگر در حوزه‌های مختلف؛ بنابراین مجری هرگونه صلاح دانست قانون را اجرا می‌کند.

* ۳۷دستگاه درخصوص حجاب و عفاف مسئولیت دارند و همه توجیه شده‌اند. طرح کاملا برای اجرا آماده شده است و به‌نظرم یک هفته‌ای است که طرح دارد اجرا می‌شود.

*بیش از ۱۰۰جلسه در این خصوص با نفرات متفاوت برگزار شده است و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. این جلسات با اصناف و تولیدی‌های پوشاک ازجمله رئیس صنف پوشاک و مسئولان این صنف برگزار شد. برخی جلسات با حضور نیروی انتظامی و مسئولان نیروی انتظامی و قسمت فرهنگی و مدیریت ناجا برگزار شد. جلساتی در سطح قرارگاه و وزارت کشور برگزار شد. وزیر کشور و معاونان ایشان در جریان این جلسات و تصمیمات قرار دارند. در قوه قضاییه دادستان و نیروها هرکدام به تناسب برای هماهنگی‌های لازم دعوت شدند و کارهای خیلی خوبی در این زمینه بین مجلس، قوه قضاییه و دولت صورت گرفته است. این طرح با قوت اجرا می‌شود.

* قانون حجاب و عفاف سر جای خودش است، ولی پیش‌بینی بر این است که وضع بهتر از گذشته اجرا و فضای سلامت جامعه بهتر از گذشته خواهد شد.

*هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این کار از طریق مدیریت هوشمند انجام می‌شود. مواردش را مجری تعیین می‌کند. ممکن است برخورد در یک رستوران و فروشگاه با یک فرد در خیابان متفاوت باشد. همچنین جریمه فرد بی‌حجاب در خودرو متفاوت از رستوران خواهد بود. برخورد با هر کسی به تناسب خودش خواهد بود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992