پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=35286

کاهش فروش خودرو در چین

ک نهاد صنعتی اعلام کرد که فروش خودروهای سواری چین در ماه نوامبر برای اولین‌‌‌بار طی ۶ماه گذشته کاهش یافت و انتظار می‌رود در سال آینده ثابت بماند؛ زیرا تقاضا حتی با کاهش قوانین سختگیرانه مربوط به کرونا، سریع‌‌‌تر از حد انتظار ضعیف می‌شود. به گزارش «ایسنا»، طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودرو در ماه گذشته با ۵/ ۹‌درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۶۷/ ۱میلیون دستگاه رسید که اولین کاهش از ماه مه است.

 

 

در بسیاری از شهرهای بزرگ چین طی ماه گذشته با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، نوعی قرنطینه اعمال شد. در این مورد، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین در یک نشست آنلاین گفت: فروش نوامبر بسیار بدتر از انتظارات قبلی بود. تحلیلگران بر این باورند که بهبود فعالیت‌‌‌های اقتصادی مدتی طول می‌‌‌کشد. این انجمن گفت که انتظار دارد فروش خودروهای سواری در سال آینده به ۶/ ۲۰میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ ثابت است. تحلیلگران انتظار دارند که فروش خرده‌‌‌فروشی خودروهای سواری در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، در سال آینده به دلیل پایان‌یافتن کاهش مالیات خرید، ۶‌درصد کاهش یابد.

 

 

چشم‌انداز فروش حتی با کاهش محدودیت‌های کرونا همچنان ضعیف است؛ زیرا خودروسازان با افزایش موجودی وسایل نقلیه فروخته‌نشده مقابله می‌کنند. مردم چین پس از دوسال مقابله با کرونا، شاهد کاهش ثروت و قدرت مصرف خود بوده‌‌‌اند. از طرفی، با وجود کاهش اقدامات محدودیت‌محور درباره کرونا، جهش ناگهانی در فروش خودرو طی دسامبر پیش‌بینی نمی‌شود و یکی از پیشنهادهای کارشناسان، تمدید کاهش مالیات بر خرید خودروهای کوچک است که حداقل تا ژوئن تمدید می‌شود. براساس گزارش رویترز، مسوولان صنعت خودرو انتظار داشتند که مصرف‌کنندگان در پایان سال و قبل از پایان یارانه‌‌‌های دولتی و کاهش مالیات، برای خرید عجله کنند، اما این مشوق‌‌‌ها به افزایش فروش خودرو در ماه‌‌‌های اخیر کمک چندانی نکرد؛ زیرا بسیاری از محدودیت‌های کرونا همچنان پابرجا بود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992