پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=35329

جام جهانی یک هفته تمدید می‌شود!

جام جهانی ۲۰۲۶ احتمالا یک هفته طولانی‌تر از سایر جام‌های جهانی خواهد بود.

ه گزارش ورزش سه، جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی به پایان می‌رسد که این آخرین دوره مهمترین رویداد ملی در گروه‌های چهار تیمی خواهد بود. به گفته مسئولان فیفا از دوره بعدی تعداد تیم‌ها افزایش خواهد یافت و آنها در گروه‌های سه تیمی به رقابت خواهند پرداخت و سپس با صعود ۳۲ تیم به مرحله بعدی، دور تک حذفی برگزار می‌شود.

یک وبسایت آمریکایی در خصوص برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ نوشته است: «این جام جهانی حداقل پنج هفته طول خواهد کشید که نسبت به سایر جام‌های جهانی گسترده خواهد بود.»

در ادامه این گزارش آمده که یک هفته حضور بیشتر بازیکنان در جام جهانی باعث ««خشم بیشتر باشگاه‌ها علیه فیفا» خواهد شد.

با این حال منابع مختلف به USA TODAY اعلام کرده‌اند که «فرمت مورد علاقه رهبران فیفا، هم اکنون، ۱۲ گروه ۴ تیمی» است که این موضوع تعداد بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

در این صورت تعداد بازی‌ها از ۶۴ به ۱۰۲ افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع برای درآمدزایی از طریق حق پخش تلویزیونی هم بهتر خواهد بود.

الکس فیلیپس، مشاور مستقل فیفا، پیش‌بینی خصومت از سوی باشگاه‌ها، اتحادیه‌های بازیکنان و لیگ‌ها را پیش‌بینی می‌کندذو با نگرانی در مورد دیدگاه باشگاه‌ها صحبت می‌کند. فیلیپس گفت که این یک مسئله برای باشگاه‌ها، بازیکنان، لیگ‌ها و کنفدراسیون‌ها خواهد بود.

نکته دیگر اینکه با برگزاری سه تیمی مرحله گروهی جام جهانی احتمال تبانی یا حداقل پیش آمدن حرف و حدیث در مورد بازی نهایی گروه در شرایط استراحت یک تیم، به اوج خواهد رسید.

این در حالی است که جیانی اینفانتینو مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را بهترین دور گروهی جام‌های جهانی خواند و از این رو طبیعی است که تصمیم گیران فیفا تلاش برای متقاعدکردن او برای چهار تیمی شدن گروه‌ها را آغاز کنند.

تصمیم‌گیری نهایی و اعلام فرمت در مورد جام جهانی ۲۰۲۶ سال آینده انجام خواهد شد و باید دید در نهایت ۴۸ تیم حاضر به چه شکلی در مرحله گروهی حاضر می‌شوند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992