پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

يلدا، کمبود ميوه نداريم، به فکر صادرات مازاد باشيم/ توزيع ميوه به وسيله شهرداري‌ ها، خلاف رويه بازار

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران گفت: در تمام ميوه ‌هاي مورد نياز شب يلدا نه تنها کمبود نداريم، بلکه مازاد بر تقاضاي بازار، عرضه وجود دارد و بايد فکري به حال صادرات اين مازاد نياز کنيم.

 

 

اسداله کارگر، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران عرضه ميوه براي شب يلدا را بسيار مناسب خواند و توضيح داد: يلداي امسال، مازاد نياز بر بازار ميوه داريم، چرا که از ابتداي سال در تامين ميوه بازار موفق عمل کرديم؛ به همين منظور با اعتماد به نفس مي گويم در اين جشن باستاني، تامين نياز بازار ميوه هيچ مشکلي نخواهد داشت.
وي پيش بيني کرد تا آخر سال افزايش قيمت محسوسي در بازار ميوه رويت نخواهد شد و حتي در بعضي از اقلام امکان کاهش قيمت نيز ممکن است.

 

 

کارگر در ادامه گفت: امسال بايد به گونهاي برنامه ريزي کنيم که نياز داخل به طور کامل پوشش داده شود، سپس به فکر صادرات باشيم؛ چرا که مازاد عرضه بازار، باعث ضرر کشاورز خواهد شد.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران گفت: اگر توانايي صادرات ايجاد شود کشاورز نيز تشويق مي شود و انشاالله به سمت افزايش توليد حرکت خواهيم کرد.
کارگر گلشن آبادي اقدامات شهرداري دربارهي ايجاد غرفههاي فروش ميوه را به ضرر ميوهفروشان دانست و اين اقدام را براي رقابت در بازار مضر دانست.

 

وي تصريح کرد: غرفههاي شهرداري با اجارهبهاي کم و ظرفيتهاي جاي پارک زياد فعاليت ميکنند، اما ساير ميوه فروشان اين امکانات را ندارند و از آنجا که هزينههاي خدمات در تهران بسيار بالاست، اقداماتي از اين دست، موجب فضاي ناعادلانه ميشود.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران حضور ارگان ها در بازار به شيوه هاي مرسوم را نامناسب خواند و توزيع ميوه به وسيله شهرداري ها را خلاف رويه بازار دانست.
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران گفت: اين سبْک دخالت مستقيم در بازار عرضه باعث ضرر اعضاي اتحاديه ميوه است، زيرا جايگاه هاي رايگان و پارکنيگ دار در اختيار فروشندگان آنها قرار مي گيرد، اما اعضاي اتحاديه، هيچ کدام از اين ظرفيت ها را ندارند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992