پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=34423

حملات توپخانه‌ای مهیب ترکیه به مناطق مسکونی در سوریه

ايسنا : طبق اعلام خبرگزاری رسمی سوریه ترکیه بار دیگر شهرک «ابو راسین» و روستاهای اطراف آن در حومه شمالی حسکه را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار داد.

منابع محلی در شهرک ابو راسین در این باره گفتند: نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آنها مستقر در روستاهای «عنیق الهوی»، «الداودیه»، «الربیعات»، «النویحات»، «حرمله»، «داد عبدال» و «الدرداره» در اطراف شهرک ابو راسین را هدف قرار دادند.

این منابع افزودند: تجاوزات ترکیه به شهرک ابو راسین طی ساعات گذشته خسارات زیادی به منازل و اموال شهروندان سوری وارد کرده و باعث وحشت و ترس مردم شده است.

این منابع همچنین گزارش دادند که حملات ترکیه به این منطقه شهروندان سوری را دچار وحشت کرده و آنها درحال ترک خانه‌هایشان هستند.

به دنبال انفجار تروریستی ۱۳ نوامبر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور بیستم همین ماه عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992