پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اسداله كارگر، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران:
فصل جابه جايي باعث نوسان قيمتي برخي محصولات کشاورزي مي شود

اسدالله کارگر، رئيس اتحاديه فروشندگان سبزي و ميوه تهران در رابطه با گراني هاي اخير گوجه فرنگي و پياز گفت: ما هر سال در اين فصل جابه جايي داريم که اين موضوع باعث ايجاد نوسان قيمت مخصوصاً گوجه فرنگي ميشود. در ايام تابستان و نيمه اول پاييز براي شهر تهران اين محصول از شهرهاي ديگر تأمين مي شود که باعث نوسان قيمت در بازار مي شود. به همين دليل هرسال شاهد افزايش قيمت کوتاه مدت در اين محصول هستيم. گراني پياز بيشتر به دليل کشاورزهاي خرد است که محصولات خود را به روز مي فروشند. آن ها با سردي هوا محصولات خود را به انبار مي گذارند و به همين دليل باعث روند صعودي قيمت پياز مي شود که اين هم کوتاه مدت است.

 

 

 

وي با بيان اينکه در آينده شاهد کاهش قيمت خواهيم بود، خاطر نشان کرد: نسبت به سال هاي گذشته حتي با توجه به اين که شاهد بحران کم آبي هستيم وضعيت کشاورزي خوب است. کشاورزان آب دهي قطره اي را شروع کردند تا در مصرف آب صرفه جويي شود. ما در حال تلاش هستيم تا کشاورزان بتوانند خارج از تامين محصول براي داخل کشور، به راحتي صادرات محصولات کشاورزي را انجام دهند.

 

 

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران پيرامون تشويق کشاورزان براي صادرات بيان کرد: بارها گفته ام براي تشويق کشاورزان بايد حمايت دولت را داشته باشيم و آن ها ارز بدون نفت را براي کشاورزان لحاظ کنند. وقتي کشاورزان تشويق شوند محصولات بيشتري را تأمين مي دهد. بيشتر مواقع وقتي نوسان قيمت در کشاورزي ايجاد ميشود به اين دليل است که کشاورزان حمايت نميشوند.

 

 

کارگر تاکيد کرد: کشاورز وقتي محصول خود را مي کارد و مي بيند که تقاضا و عرضه نيست باعث بي انگيزگي براي او ميشود تا ديگر محصول خود را براي سال آينده نکارد. اما وقتي از طرف جهاد کشاورزي تشويق شود حتماً با علاقه بيشتري به کار خود مي پردازد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992