پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر خارجه روسیه:
هیچ پیش‌شرطی برای آغاز مذاکره با اوکراین نداریم

معاون وزیر خارجه روسیه که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: «اوکراین قانونی را به تصویب رسانده که از انجام مذاکرات صلح‌آمیز با روسیه جلوگیری می‌کند».

 

 

رودنکو اضافه کرد: «این انتخاب آنهاست. ما همیشه آمادگی خود را برای چنین مذاکراتی اعلام کرده‌ایم».

 

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «هیچ پیش شرطی از سوی ما (برای انجام مذاکرات) وجود ندارد به جز شرط اصلی که اوکراین باید حسن نیت خود را نشان دهد».

 

 

این در حالی است که مشاور رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه بار دیگر مخالفت این کشور با آتش‌بس با روسیه را اعلام کرد.

 

 

وی در سخنانی گفت: «آتش‌بس به معنای توقف پاتک‌های ما بوده و این موضوع به روسیه زمان می‌دهد تا به بازیابی خود بپردازد».

 

مشاور رئیس جمهور اوکراین روز گذشته نیز گفته بود که کی‌یف هرگز مذاکرات را رد نمی‌کند اما روسیه نخست باید نیروهایش را از اوکراین خارج کند.

 

 

وی در ادامه سخنانش گفت: «کاملا واضح است که پوتین آماده مذاکرات نیست برای همین با رئیس جمهور بعدی روسیه مذاکره خواهیم کرد».

 

 

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دوشنبه (هفتم نوامبر، ۱۶ آبان) بر آمادگی روسیه برای گفت‌وگو با اوکراین تاکید کرد اما گفت سیاست‌های کی‌یف این امکان را از بین می‌برد.

 

 

زلنسکی پیش از این ادعا کرده کی‌یف آماده مذاکرات با مسکو است اما به شرطی که رئیس‌جمهوری غیر از پوتین در روسیه سر کار باشد.

 

 

بعد از این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال هم از مذاکرات محرمانه «جیک سالیوان» مشاور امنیت کاخ سفید با دستیاران ارشد رئیس‌جمهور روسیه خبر داد. به ادعای این گزارش، مشاور امنیت ملی جو بایدن طی ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای با دستیاران ارشد امنیتی پوتین پیرامون مساله اوکراین و در بحبوحه افزایش تنش‌ها و تهدیدهای اتمی برگزار کرده است.

 

 

وال استریت ژورنال اضافه کرد هدف این مذاکرات باز نگه داشتن کانال‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن و نه رایزنی برای حل و فصل بحران اوکراین بوده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992