پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عليرضا نيک آيين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران:
تغيير لحظه اي قيمت قطعات يدکي خودرو در بازار/ بازار قطعات يدکي نيازمند نسخه اي مناسب است

رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران گفت: متأسفانه قيمت برخي از قطعات يدکي خودرو به صورت لحظه اي اعلام مي ‌شود و خبري از درج قيمت توليدکننده بر روي محصولات نيست.

عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران با اشاره به اينکه نوسانات قيمت ارز باعث شده تا قيمت قطعات يدکي نيز به صورت روزانه و حتي لحظه اي اعلام شود، گفت: قرار بود بر اساس مصوبه سازمان حمايت درج قيمت بر روي لنت و برخي از قطعات يدکي اعمال شود؛ اما به دليل عدم شرايط مناسب بازار و البته تنوع محصولات و نوسانات قيمتي اجرايي شدن اين موضوع هنوز در هاله اي از ابهام است.

رئيس اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو تهران با بيان اينکه متأسفانه قيمت برخي از قطعات به صورت لحظه اي اعلام مي شوند و خبري از درج قيمت توليدکننده بر روي محصولات نيست، افزود: به عنوان نمونه ميل لنگ، سيلندر و گيربکس قطعاتي هستند که قيمت آنها به صورت لحظه اي اعلام مي شود.

وي با بيان اينکه بايد براي قطعات يدکي نسخه مناسبي به کار گرفته شود، گفت:کنترل و قيمت گذاري در اين بخش منطقي نيست و حتي قانون درج قيمت توليدکننده بر روي کالا نيز نميتواند دردي از بازار را دوا کند.

به گفته نيک آئين، در حال حاضر جو بازار به گونه اي است که با حذف ارز ۴۲۰۰ توماني از محاسبات گمرکي قيمت قطعات وارداتي در آينده گران خواهد شد همين امر عاملي شده تا با وجود روند کاهشي قيمت ارز کسي تمايل به فروش زياد نداشته باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992